Januárban tizenkettedszer nyerte meg a Dakar-ralit Stéphane Peterhansel, júliusban a Selyemút-ralin diadalmaskodott Cyril Despres. A két, nem teljesen egyenértékű diadal közös nevezője a Peugeot, pontosabban a Team Peugeot Total és a Red Bull. A 2008 DKR versenyautó megtette a kötelességét, a 2008 DKR versenyautó mehet: a franciák bemutatták utódját, a 3008 DKR-t.
Nyolc hónapnyi fejlesztőmunka alakította sikerre szomjas sporteszközzé a barátságos családi egyterű-szabadidőjármű mischungot, amely elődeinek hagyományát követve kétkerék-hajtású lesz.
A fejlesztés során négy alapvető ponton tökéletesítették az előző modellt. Tovább javítottak megbízhatóságán, bár ezzel eddig sem volt különösebb gond, de az ördög nem alszik, főleg nem egy 10 ezer kilométeres terepversenyen, mint a Dakar.
Az autó vezethetősége is javult, a 3.0 V6 dízelmotor nagyobb nyomatékot ad le alacsonyabb fordulatszámon, és bár a szabályzattal összhangban kényszerűen csökkent a motor teljesítménye, a nyers erőt felhasználóbarát hangolással kompenzálták.
A felfüggesztés már eddig is remeknek bizonyult, de a mérnökök tovább dolgoztak a futóműgeometrián és a lengéscsillapítókon; majd kiderül, helyesek voltak-e az elképzeléseik.
Szintén kiemelt figyelmet kapott a pilótafülke klimatizálása, bár részleteket ezzel kapcsolatban sem közöltek, ahogy a többi szempontnál is csak a lényeget hagyta ki (nyilván a hó végi világpremierre tartalékolva) a gyár.
Az első éles bevetés, a 2017-es Dakar előtt az októberi Marokkó-ralin tartja az új autó főpróbáját a Peugeot; itt Carlos Sainz ül a volán mögé, hogy meglegyen a referenciapont. A következő szezonban a tervek szerint csak az autó változik, a pilóták személye (Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz, Sébastien Loeb és Cyril Despres) nem.