Ha annyi szabadnapunk volna, ahányszor a Mitsubishi az elmúlt években forradalmi tanulmányautón vázolta a márka közeli jövőjét, már bele is untunk volna a nagy henyélésbe: a japánok szorgalmasan ontják magukból az ötleteket, ám azoknak valahogy nem akaródzik valóra válniuk.
Talán ezúttal másképp lesz, bár a hálózatról tölthető GT (amely nem a grand tourer, hanem a ground tourer, azaz a bármilyen földdarabon átkelni képes túraautó kifejezés rövidítése) terepjáró-tanulmány megjelenése még mindig túl merész, távoli ahhoz, hogy sorozatgyártásban el tudnánk képzelni. A meglehetősen behemót , súlyos formákat csupán a burgundivörös tetőlemez oldja; a szín állítólag a beltérben is visszaköszön.
A tanulmány három villanymotoros hibrid hajtási rendszere (egy elöl, kettő hátul, plusz egy kifejezetten ide fejlesztett belső égésű darab) a nyomatékvektor-szabályozási rendszerrel és állandó összkerékhajtással együtt valóban komoly terepalkalmasságot, de legalábbis fokozott menetstabilitást ígér.
Az új generációs hibrid akkucsomag 120 kilométernyi emissziómentes hatótávolságot kínál, a belsőégésű motor még kilencszer ennyire alkalmas, összesen 1200 kilométeren át tarthat tehát tankolás nélkül a kaland.
A Mitsubishi GT-PHEV Concept az online szolgáltatások terén is felszerelkezett: menet közben valós idejű útvonal-, időjárás-, és útminőség-információkat kap a jármű (egy részüket maga gyűjti kamerák és érzékelők segítségével, más adatokat információs hálózatok szolgáltatnak), és a hajtáslánc ezek alapján képes a lehető legtakarékosabb, illetve a körülményeknek (pl. csúszós út) leginkább megfelelő hajtásképlettel haladni.