Mostantól Bentley-nek hívják a világ leggyorsabb dízelmotoros szabadidőjárművét: az új fejlesztésű, teljesen alumíniumszerkezetű erőforrás 270-ig gyorsítja a Bentaygát, százra 4,8 másodperc alatt szökken az üresen 2,4 tonnás behemót.
A blokk egy ikerturbós 4.0 V8-as, amely egy harmadik feltöltőt: az Audinál már megismert, 48 voltos hálózatról táplálkozó elektromos kompresszort is alkalmaz, ami 30 ezred másodperc alatt felpörögve eliminálja a turbólyukat. A motor legnagyobb teljesítménye 435 lóerő, a maximális nyomaték 900 Nm már 1000/perctől – kinek kell villanymotoros támogatás ilyen fakitermelésre alkalmas képességek mellett?
Például a környezetvédőknek, ők nyilván nagyon örülnének egy konnektoros hibrid luxusterepjárónak, ha már a luxusterepjáróság nem megkerülhető. De ne legyünk telhetetlenek, elméletileg nem gyártott még ennél tisztább üzemű autót a Bentley, a szabványos CO2-kibocsátás 210 g/km. Az ehhez elkerülhetetlenül tartozó, papíron csekély üzemanyag-fogyasztás (vegyes üzemben 7,9 litert ígér a gyár) és a 85 literes tank ezer kilométert meghaladó hatótávolságot feltételez, legalábbis ezt kommunikálja a crewe-i cég.
Az autó ezen túlmenően mindent tud és kínál, amit W12-es nagy testvére; kérhető hozzá kézzel készített, egyedi dekorcsomag, a 48 voltos hálózatról táplálkozó, elektromos, adaptív kanyarstabilizátor, és általában minden, amit egy Bentayga-vásárló el tud képzelni, beleértve az 1950 wattos zenei teljesítményű, 18 hangszórós Naim audiorendszert.
A dízel Bentley első példányait már jövő év elején átvehetik a vásárlók, legalábbis itt Európában, a világ egyéb piacaira valamivel később érkezik meg az autó.