192 lóerő, 300 newtonméter: ennyit tudott az eddigi legerősebb Mini Clubman. A Cooper S a legkevésbé sem volt nyeszlett, a 6,9-es gyorsulás és a 228 km/óra végsebesség bőven meghaladja azt a tartományt, amelyben a retró-lifestyle kombinak jó eséllyel valaha teljesítenie kell.

A több azonban mégiscsak jobb, akár kihasználjuk, akár csak büszkélkedünk vele. Színre lépett tehát a Mini John Cooper Works Clubman, amilyen a fura kombi első szériájában sem volt.

4×4-es sportkombi a Minitől 1

A kétliteres turbómotor 231 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal licitál rá a Cooper S-re, a végsebesség 238 km/órára nő, a gyorsulás szintideje 6,3 másodpercre csökken. Opciós a nyolcfokozatú automata váltó (ez a szintén feláras navigációs adatok alapján, előre gondolkodva vezérli a váltásokat), alapfelszerelés ellenben az összkerékhajtás – gyanús, nagyon gyanús, hogy hamarosan a Countryman szabadidőjószágra is felkúszik a JCW ovális emblémája és piros sávozása.

4×4-es sportkombi a Minitől 21
4×4-es sportkombi a Minitől 22

A látványelemeken túl természetesen sportos hangolású futómű, 18 (kérésre 19) colos keréktárcsák, Brembo fékek, mindenütt hűtőlevegő-bevezető nyílások szolgálják ki a megnövelt teljesítmény szükségleteit.

Az utastérben egyedi műszerfal, JCW-dekoros vezetői környezet és látványos első sportülések segítenek tájékozódni, de hiába vizslatjuk, a sportosítástól nem lett nagyobb az alaphelyzetében mindössze 360 literes csomagtartócska.

a videó a hirdetés után indul