A világ több mint 100 országában, összesen 17 különböző hajtáslánc-kombinációval fogja forgalmazni vadonatúj kompakt szabadidőjárművét a Jeep.
A Compass esztétikailag nem fogja jobban felkavarni a kedélyeket, mint az amerikai-olasz márka legutóbbi típusai, hiszen külső megjelenését a Grand Cherokee-től örökölte, a műszerfal kialakítása pedig a Cherokee egyszerűsített, helytakarékosabb kivitelének tűnik. Műszakilag viszont a Renegade-hez áll közelebb az autó, hiszen annak megnyújtott padlólemezére húzták fel a jelenlegi, idejét múlt Compass / Patriot C-SUV modellpáros közös utódját. A Fiat 500X-rokonság arra enged következtetni, hogy a modell alapváltozatai elsőkerékhajtást kaphatnak, bár hithű Jeep-rajongó aligha mond le a 4×4-es opcióról.
Motorikusan sokkal inkább a Cherokee, mint a kisautónak számító Renegade hajtásláncopciói közül válogathat a modell, amely egyébként pont e két típus közé sorol be, azaz hossza valahol 4255 és 4624 mm közé esik. Az első- vagy összkerékhajtást, a sebességváltókat (a kilencfokozatú automata szinte biztosra vehető, és egyes piacokon nagy az esélye a kézi váltó rendelhetőségének is) valamint a Jeepnél legalábbis bizonyos kiviteleknél elmaradhatatlan felezőt és zárható 4WD módozatokat (nyitóképünkön a hagyományosan extrém terepképességű Trailhawk kivitel látható) is figyelembe véve összesen 17 különböző hajtásláncopció lesz elérhető, persze nem mind az összes piacon.
A helykínálatról, a belső kialakításról egyelőre semmilyen információnk nincs, ez azonban nem sokáig marad így: az autó adatszegény világpremierjét a Jeep vadonatúj brazíliai gyártólétesítményének avatásán tartották meg, ám a Compass várhatóan még idén elkezdi felkeresni a világ legnagyobb autókiállításait. Párizsban azonban még ne számítsunk rá. Az európai forgalmazás a tervek szerint 2017 második felében indulhat meg.