Semmi más okom nincs arra, hogy vagyont halmozzak fel, mint hogy személyes küldetésemnek tekintem az emberi faj bolygóközi utazásának, más planétákon való letelepedésének megvalósítását – mondta egy űrkutatási konferencián Elon Musk, aki ezúttal nem a Tesla Motor tulajdonosaként, hanem a polgári űrhajózással foglalkozó SpaceX alapítója.

Musk ennek apropóján azt is elmondta, hogyan képzelik a Mars-utazást. Először Föld körüli pályára állítják az űrhajót, majd az azt magasba emelő rakéta visszatér a Földre, hogy extra adag üzemanyagot vigyen fel az űrhajóra. Amikor ez megtörtént, indulhat a nagy utazás, valahogy így:

Nem apróznák el a dolgot, több száz, vagy akár több ezer kapszula is várhatna a kilövésre a Föld körül keringve, hogy aztán egyszerre induljanak útnak. A feltöltést végző egység mintegy száz hajót képes megtankolni, a 8500 km/órás sebességre képes, visszatérő hordozórakéta akár ezerszer fordulhat az űrközpont és a világűr között.

A rakétákat, illetve az űrhajókat metánnal fogják hajtani – azért ezzel, mert ez a Marson is előállítható, ami lehetővé teszi a költséghatékony visszatérést.

Az összes költségmegtakarítást figyelembe véve egy ember Marsra költözése tokkal-vonóval kihozható 100 000 dollárból, azaz nagyjából 27 millió forintból. Nem lehet persze bármikor utazni, meg kell várni, amikor a Föld-Mars távolság minimálisra csökken – ez évente egyszeri, kétszeri kilövést tesz lehetővé.

Nem véletlenül gondolkodik több száz darab (egyenként 100 férőhelyes) hajóból álló flottákban Musk: számításai szerint legalább egymillió emberre volna szükség egy életképes kolónia létrehozásához. Akár 100 év elég volna ahhoz, hogy létrejöjjön az önfenntartó kolónia.