Az Exige 350 a modellsorozat legkeményebb tagja, nem véletlen, hogy ebből alakította ki jubileumi limitált szériáját a Lotus.
Kezdjük a legkevésbé fontos jellemzőkkel: a külvilág számára módosított elülső légbeömlő, négyféle exkluzív árnyalat, valamint egyedi varrású fekete bőr vagy Alcantara kárpitozás segít azonosítani az autót.
Ennél fontosabbak a tömegcsökkentő részletek, amelyek külön-külön minden Exige-hez megrendelhetők amúgy, itt azonban az alapcsomag részét képezik. A szénszálas vázú sportülések, a kovácsolt alumíniumfelnik, a lítium-ion akkumulátor mellett könnyített motorbakok, könnyű középkonzol, burkolatlan váltókulissza (automata váltóval egyáltalán nem rendelhető az évfordulós modell), valamint megkurtított zajszigetelés csökkenti 26 kilóval az autó tömegét az alapkivitelhez képest, így az nem éri el az 1,1 tonnát.
Ezt a tömeget könnyedén mozgatja a kompresszoros 3.5 V6 400 Nm nyomatéka: a 345 lóerős motor 3,9 mp alatt dobja százra a kocsit, a végsebesség 274 km/óra, ami a hiányos szélvédelem miatt pokolinak mondható. A menetdinamikai képességek két fokozatban (sport vagy verseny) állíthatók.
A fékeket az AP Racing szállítja, az aerodinamikai elemek 42 kilóval tolják az aszfaltra az autót 160 km/óra sebességnél.
A pillekönnyű Exige-ből ötven darab készül, a szériát aki kapja, marja alapon értékesítik. A korábbi szülinapi típusok, az Evora 400 Hethel Edition és az Elise 250 Special Edition pillanatokon belül elfogytak. Bizarr ötlet, hogy a véres verejtékkel megspórolt tömeget olyan kényelmi funkciókkal szedi vissza az autó, mint az alapáras tempomat és padlószőnyegek, vagy az opciós audiorendszer.