Bernhard Maier tizenegy hónapja vette át a Škoda vezetését, és ez idő alatt kötelességszerűen sorba vette, melyik modell melyik verziója hozta az elvárt számokat. A CarScoops úgy tudja, az Octavia RS esetében felszaladt a derék szakember szemöldöke.
„Elméletileg egyetlen kivitel elé sem gördítünk akadályokat, ám a döntést mindig a kereslet függvényében kell meghozni. A gazdag felszereltséget adó verziók rendkívül népszerűnek bizonyultak, ezt a hagyományt minden bizonnyal folytatjuk”, mondta.
Nagy kérdés viszont, hogy az Octavia RS eladásai igazolják-e a fejlesztési költségeket. A Fabia RS már áldozatául esett a megváltozott vásárlói szokásoknak, a fanatikus brit ügyfelek egymagukban kevésnek bizonyultak a típus életben tartására. Ha az elemzések szerint az Octavia is csak viszi a pénzt, azzal megpecsételődhet a sorsa.
A döntést már csak azért is gyorsan meg kell hozni, mert a márka új zászlóshajója, a Kodiaq különleges kivitelekért kiállt. A nagyobb teljesítmény is belefér a képbe, de kérdéses, hogy egy igazi sportverzióhoz mit szólnának a vásárlók – valószínűbbnek látszik, hogy hibrid vonalon lesz érdemes elindulniuk.
A harmadik generációs Skoda Octavia RS többféle hajtáslánccal kapható: a 2.0 TSI blokk 220 és 230 lóerős kivitelben elérhető, kézi és DSG sebességváltóval, míg a 184 lóerős 2.0 TDI vásárlói a váltó mellett a hajtott kerekek számáról is dönthetnek.