Ezen a héten buszokat, motorkerékpárokat és még egy önjáró darut is visszahívott gyártója, ám mi most koncentráljunk a személy- és kisáruszállítókra.

SsangYong-Tivoli-Front-Press-Image

A Nissan Primastar 2012. szeptember 25. és 2013. december 14. között gyártott példányainál veszélyes hibajelenségre bukkant a gyártó: a kormánykerék fém vázszerkezete megrepedhet, ami az egész volán stabilitását, azaz a jármű irányíthatóságát veszélyezteti – legrosszabb esetben küllőinél eltörhet, és teljesen leválhat a kormányoszlopról a kerék.

Nem tudta ennyire pontosan meghatározni a Fiat-Chrysler csoport azoknak a 2011 és 2012 során gyártott Dodge Durango és Jeep Grand Cherokee modelleknek a halmazát, amelyeknél a napellenzőbe beépített piperevilágítás lehet zárlatos, ami ugyanúgy tűzveszélyt jelent, mint a 2015 júliusától 2016 januárjáig készült SsangYong Tivolik hibás üzemanyag-vezetéke, amelyből üzemanyag szivároghat a forró blokkra.

2016_chevrolet_tahoe_angularfront

Két további visszahívásról is beszámolt a héten az Európai Bizottság releváns testülete. Akinek 2013 és 2016 között gyártott, amerikai General Motors-termék van a tulajdonában (az Európában forgalmazott Cadillac Escalade és Chevrolet Corvette típusokon túl érintett még a Buick Encore és LaCrosse; a Chevrolet Caprice, Silverado, Trax, Spark EV, SS, Suburban és Tahoe, valamint a GMC Sierra és Yukon), igyekezzen elkerülni a frontális ütközést, mert szoftverhiba miatt sem az elülső légzsákok, sem az övelőfeszítők nem működnek megfelelően.

A Volkswagen Passat gyártósorán 2015. április 27-től egészen ugyanazon év október 14-ig hibás dugattyúval szerelték az ESP rendszer szivattyúját, ami ezért megszorulhat, ez pedig akadályozhatja a hidraulikus rendszerben a nyomás felépülését, illetve csökkenését.