Az óriási Toyota és a (hozzá képest) parányi Suzuki mostantól több területen is összehangolja kutatási és fejlesztési tevékenységeit, így együttműködés várható a környezetvédelem terén, a lopásvédelemben, valamint a különböző informatikai feladatok megoldásában, írja az Automobilwoche.
A Toyota számára az együttműködés leginkább a folyamatosan változó normákhoz való alkalmazkodást könnyítené meg, míg a Suzuki hagyományos szakterülete, a kisautók szegmensei pont ezeken a nagyobb költséget igényelő területeken mutatnak lemaradást az autóipar átlagához képest. A Suzuki a kooperációval felgyorsíthatná a nélkülözhetetlen fejlesztéseket, és ezzel piaci előnyhöz juthatna vetélytársaival szemben, illetve gyorsabban ledolgozhatná kialakuló hátrányát.
Az együttműködés pontos részleteiről nincsenek információink, így az sem egyértelmű, hogy az a vállalatok globális termékeit érinti, vagy csupán belpiacos modellek profitálnak majd abból. Januárban már felmerült az együttműködés gondolata, akkor az indiai piac megnyitása lett volna a tét a Toyota számára; erről a mostani híradások nem tesznek említést. A Toyota a közelmúltban megvásárolta a Daihatsut, amely a Suzuki egyik legnagyobb ellenfele a belpiacos törpeautók szegmensében.