Hosszas várakozás után ma reggel lehullott a lepel a BMW újdonságáról, az 5-ös szedánról. Első pillantásra nem hoz sok újat az autó, ám ha a mélyére ásunk képességeinek, elakad a szavunk: ami a másodlagos szolgáltatásait illeti, keresve sem igen találhatunk konkurenst, amelyik felülmúlja a bajor limuzint, a száraz adatok alapján azonban autóként is igen kiválónak ígérkezik a mozgó számítástechnikai központ.
Képeinken a BMW 5 M Sport kivitele látható. A galériáért kattints, az információkért görgess lefelé.
Képeinken a BMW 5 M Sport kivitele látható. A galériáért kattints, az információkért görgess lefelé.
Fotó megosztása:
a videó a hirdetés után indul
Hat generáció és 7,6 millió eladott autó után lép színre a mostani, hetedik széria.
A 4935 mm hosszú, klasszikusan BMW-s arányú karosszéria kiviteltől függően akár 0,22-es közegellenállási együtthatóval büszkélkedhet.
Érintésérzékeny ülésállító gombok, masszázsfunkció is szerepel az opciós listán.
Alapáras a LED-es fényszóró; felárért mátrix-vezérlésű, szelektív megvilágítású reflektor is kérhető, adaptív kanyarfénnyel és vakításgátlással.
Megújult iDrive, hangvezérlés, érintőképernyő vagy – ahogy a képen is látható – a levegőben végrehajtott kézmozdulat szolgál a fedélzeti funkciók kezelésére.
A bevezetéskori csúcsmodell a képen látható 540i. Háromliteres, hathengeres benzinmotorja vadonatúj fejlesztés, akárcsak a négyhengeres, kétliteres 530i-é. Utóbbi 252 lóerős, 350 Nm nyomatékú, nagyobb testvére 340 lóerőt és 450 Nm-t tud. A gyorsulás 6,2, illetve (összkerékhajtással) 4,8 másodpercig tart.
Az 520d belépő dízelmotor (190 LE, 400 Nm, 4,1 l/100km, 7,7 mp) kivételével minden hajtáslánchoz alapkivitelben jár a nyolcfokozatú Steptronic automata váltó. A jövőre érkező 520d EfficientDynamics Edition ökomodellhez (3,9 l/100km) szintén csak ez a váltó lesz kérhető.
Alaphelyzetben 530 literes a csomagtartó. A plug-in hibrid 530e iPerformance (252 LE, 2,0 liter/100km; 2017-től kapható) hajtáslánca a 330e-ből származik, akkucsomagja ott 110 literrel csökkenti a raktérfogatot.
Az alumínium és a nagy szakítószilárdságú acél alkalmazásával akár 100 kilóval csökkent a szedánt tömege.
Vadonatúj futóművet kapott az 5-ös. A hátsókerék-kormányzás most először összkerékhajtással is társítható.
0-210 km/óra között képes önállóan gyorsítani, lassítani és kanyarodni az autó. Sávváltó robot is kérhető, a sávfigyelő kamera alapáras.
Hangszigetelő burokba foglalják a motort, az üvegek is zajzáróak. Klímaberendezésből akár négyzónás is kérhető.
Parkolni aztán tud: a szokásos radaros, illetve önparkoló megoldások mellett kérhető kívülről, kulcsról vezérelhető parkolórobot is. Fedélzeti rendszerek keresik és azonosítják a szabad parkolóhelyeket, sőt, automatikusan ki is tudjuk fizetni a parkolási díjat (kompatibilis rendszer esetén, természetesen.)
2017 márciusában, a hibriddel együtt érkezik a BMW M550i xDrive, 4.4 V8 motorral, 462 lóerővel, 650 Nm-rel, 4,0 másodperces gyorsulással.