2016 novemberében teljes körűen megújul a Volkswagen Golf, a világ egyik legnagyobb számban eladott személyautója. A pontos részletek még nem ismertek, bár minden bizonnyal az infotainment és kapcsolódási funkciók fejlesztése, a vezetőtámogató, félautonóm rendszerek körének bővítése, és a motorkínálat átdolgozása lesz terítéken.

Hogy addig se unatkozzon a Golfra éhes közönség, néhány érdekes adattal szolgált a gyár, mi meg továbbadjuk őket azoknak, akik esetleg nem ismerték volna őket.

2015 végével bezárólag 32 590 025 darab Gold talált gazdára világszerte. Európában nem gyártottak ennél népszerűbb modellsorozatot, a világon is kevés ehhez fogható van: a Ford F-150 pickup 1948 óta 35 milliónál több példányban talált gazdára, a Toyota Corollát pedig bőven több mint 40 millióan vásároltak 1966 óta. Ez az illusztráció még a 30 milliós mérföldkőnél készült.

2015 végével bezárólag 32 590 025 darab Golf talált gazdára világszerte. Európában nem gyártottak ennél népszerűbb modellsorozatot, a világon is kevés ehhez fogható van: a Ford F-150 pickup 1948 óta 35 milliónál több példányban talált gazdára, a Toyota Corollát pedig bőven több mint 40 millióan vásároltak 1966 óta. Ez az illusztráció még a 30 milliós mérföldkőnél készült.

Az elmúlt 42 évre lebontva ez annyit tesz, hogy átlagosan 40 másodpercenként adtak el egy Golfot valahol a világban. Ez éppen egy oslói (Norvégia) kereskedés.

Az elmúlt 42 évre lebontva ez annyit tesz, hogy átlagosan 40 másodpercenként adtak el egy Golfot valahol a világban. Ez éppen egy oslói (Norvégia) kereskedés.

Ugyanezt nézzük meg a gyárak szemszögéből is: naponta 2120 Golf készül bolygónkon, jelenleg négy ország (Brazília, Kína, Németország, Mexikó) öt üzemében.

Ugyanezt nézzük meg a gyárak szemszögéből is: naponta 2120 Golf készül bolygónkon, jelenleg négy ország (Brazília, Kína, Németország, Mexikó) öt üzemében.

A Golf nem luxusautó, ezért ritka szereplője árveréseknek. 2005-ben mégis kalapács alá került, és 189 ezer euróért cserélt gazdát egy Golf V-ös. Miért? Mert eredeti tulajdonosa Joseph Aloisius Ratzinger volt, akit legtöbben csak úgy ismerünk: XVI. Benedek pápa. Az autót egy online kaszinó vette meg.

A Golf nem luxusautó, ezért ritka szereplője árveréseknek. 2005-ben mégis kalapács alá került, és 189 ezer euróért cserélt gazdát egy Golf V-ös. Miért? Mert eredeti tulajdonosa Joseph Aloisius Ratzinger volt, akit legtöbben csak úgy ismerünk: XVI. Benedek pápa. Az autót egy online kaszinó vette meg.

Meddig megy el a Golf? Ha vigyáznak rá, és főleg nem adják el, akár egymillió kilométert is. Egy Hans-Dieter Gehlen nevű német pasas 1983-as gyártású, tehát első szériás Golfja 2003 februárjában, húszévesen hivatalosan túlfordult a 999 999 kilométeren. 70 lóerős benzinmotorja soha nem lépett túl a 3000/perc fordulatszámon, a most 70 éves bácsi 110-nél egyszer sem ment gyorsabban autójával.

Meddig megy el a Golf? Ha vigyáznak rá, és főleg nem adják el, akár egymillió kilométert is. Egy Hans-Dieter Gehlen nevű német pasas 1983-as gyártású, tehát első szériás Golfja 2003 februárjában, húszévesen hivatalosan túlfordult a 999 999 kilométeren. 70 lóerős benzinmotorja soha nem lépett túl a 3000/perc fordulatszámon, a most 70 éves bácsi 110-nél egyszer sem ment gyorsabban autójával.

Manapság a 400 lóerős szuper-Golfra vagyunk ráizgulva, pedig készült már ennél erősebb gyári modell is: 2007-ben egy W12-es blokkot műtöttek bele a GTI-be, az eredmény 650 agyament lóerő.

Manapság a 400 lóerős szuper-Golfra vagyunk ráizgulva, pedig készült már ennél erősebb gyári modell is: 2007-ben egy W12-es blokkot műtöttek bele a GTI-be, az eredmény 650 agyament lóerő.

Ötféle hajtás: a gyár szerint egyetlen más autó sem kapható elektromos, benzin-elektromos hibrid (képünkön), benzines, dízel és benzin-LPG üzemű erőforrásokkal.

Ötféle hajtás: a gyár szerint egyetlen más autó sem kapható elektromos, benzin-elektromos hibrid (képünkön), benzines, dízel és benzin-LPG üzemű erőforrásokkal.