Már hosszú évek óta egyre inkább csökken a motorok lökettérfogata az autógyárakat folyamatosan szigorúbban fogó a károsanyag-kibocsátási előírások teljesítése érdekében. Azonban a valóságtól távol álló mérési módszerekre tervezett erőforrások a tényleges használaton alapuló vizsgálatokon megmutatták hátrányaikat. A jövő évtől kezdődően az új autók nitrogén-oxid kibocsátását már közúti körülmények között tesztelik majd és 2019-től már minden autónak meg kell felelnie a kibocsátási követelményeknek. Két évvel később pedig az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás megállapítására is bevezetik a majd valós használati körülményekhez igazodó új mérési szabványt.
A Reuters hírügynökség forrásai alapján éppen ezért a General Motors (GM), a Renault és a Volkswagen is arra készül, hogy az elkövetkező években megszüntesse a kisebb benzines és dízel motorjai gyártását vagy nagyobb lökettérfogatú változatokkal helyettesítse ezeket. Várhatóan a VW 1,4 literes háromhengeres dízel motorját négyhengeres 1,6 literes motorokkal váltja fel, a Renault pedig 10 százalékkal növeli annak az 1,6 literes dízel motornak a lökettérfogatát, ami 2011-ben váltotta fel a modellpalettán az 1,9 literes motort. Mivel azonban a nagyobb motorokkal nehezebben teljesíthetőek a szén-dioxid-kibocsátás csökkentési célok, nagyobb szerephez jutnak majd a hibrid és az elektromos autók.