Marco Wittmann második DTM bajnoki címének örömére elkészült az a BMW M4 DTM Champion Edition, amely az eleve nem szerény BMW M4-est srófolja feljebb bajnokokhoz méltó magaslatokba – vagy máshonnan megközelítve egy BMW M4 GTS-t öltöztet ünnepi gúnyába.
Ennek megfelelően 431 helyett kerek 500 lóerő, 550 helyett 600 Nm nyomaték, valamint egyedi hangolású futómű jár annak a szerencsésnek, akinek nem csupán rendelkezésére áll a 148 500 eurós (németországi) vételár, de elég gyorsan is reagál ahhoz, hogy a mindössze kétszáz különszám egyikét megkaparintsa magának.
A BMW M4 DTM Champion Edition végsebességét nem köti gúzsba elektronika, pontosabban de, csak nem 250-nél, hanem jóval impozánsabb 305 km/óránál. Álló helyzetből 4,3 másodpercről 3,8 szekundumra javult a százas gyorsulás értéke.
A hangulatot a versenyautót idéző fóliázás, szénszálas külső idomok és aerodinamikai elemek, és persze egy (szintén karbon szerkezetű) masszív, fix hátsó szárny teszi teljessé.
Az utastérben M Carbon kagylóülések, középállásában jelölt M sportkormány várja az utasokat – mindkettő Alcantara/bőr kivitelben. Hátul nincs ülés, helyette bukókeret és versenyövrögzítő rendszer került beépítésre. Mégsem puritán pályamodellről van szó: navigációs rendszer, klíma, adaptív LED-fényszórók, parkolóradarok és elektrokróm tükrök segítik a vezető életét.
A sportkipufogó végcsövei titánból készültek, a lengéscsillapítók és rugóstagok minden irányban mechanikusan állíthatók, a fékrendszer karbon-kerámia tárcsákkal operál, elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretű, kifejezetten pályára optimalizált Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokon áll az autó.