Mindenen változtattunk, de semmi nem változott, mondja Alejandro Mesonero Romanos, a Seat dizájnere, és valóban: azoknak, akik nem ismerik töviről hegyire a jelenlegi modellt, fel sem fog tűnni, hogy megváltozott a lökhárító, 4 centiméterrel szélesebb, és dúsabban krómozott a hűtőmaszk, vagy hogy extra ficakokat loptak a lámpatestekbe, amelyekben mindenhol LED-ek világítanak.
Az utastérben már látványosabb a változás. Új a 8 colos központi érintőképernyő, szabályozható LED-es hangulatvilágítás dereng a beltérben, és állítólag a zajkomfort is érdemben javult. A középkonzolon kevesebb a gomb, több viszont a funkció: a mobiltelefonok töltésére vezeték nélküli padozat szolgál, a legújabb trenddel összhangban. Az okostelefonos integráció magától értetődő.
A változatlanul három kivitelben (háromajtós, ötajtós, kombi) kínált Leon jövő évtől úgy segíti vezetőjét, mint eddig soha: sávban tartó, dugókövető, ráfutásgátló, gyalogosfigyelő funkciók teszik biztonságosabbá és egyszerűbbé a vezetést. A kocsi a jelzőtáblákat is felismeri gazdája helyett, magától parkol be, és ha elfelejti levenni a reflektort, magától tompítottra vált.
Az eddigi Reference, Style és FR kivitelek mellé egy új felszereltségi szint: az Xcellence sorakozik fel, opciós bőr-Alcantara ülésekkel, krómdíszekkel, alumíniumbetétekkel, kulcs nélküli indítással. Az Xcellence elvileg az FR árszintjén lesz, így az igényes vevők dönthetnek, hogy gyors vagy elegáns autót szeretnének. A Cupra kivitel is hamarosan megújul.
A motorkínálatban újdonság az 1,6 literes, 115 lóerős dízel, míg a 150 lóerős, összkerékhajtású 2.0 TDI-hez mostantól hétfokozatú DSG váltó is kérhető. A 90-184 lóerős dízelportfólió mellett a benzinesek 110-180 lóerőre képesek, a nagy dobás a háromhengeres, egyliteres, 115 lóerős motorocska.