Hiába szüntette be a Defender gyártását a Land Rover, az ikonikus terepjáró változatlanul népszerű az átépítésekre szakosodott műhelyek körében. Ezt a munkát az East Coast Defender nevű floridai stáb követte el, és első pillantásra nincs benne semmi különleges. Az egyedi felnik, a terepabroncsok, a hátsó létra, az új lökhárítók, a panoráma tetőablak, a LED-es fényszóró és a csörlő akár egyszerű tartozék-katalógusból is jöhetett volna. A 9 személyesre átalakított (a nagyobb tengelytávú, 110-es modellről van szó), bőrbe burkolt beltér, a Momo kormánykerék, a tolatókamera, a 13 hangszórós JBL hifi vagy a fűthető szélvédő már nagyobb léptékű munka, de önmagában nem ér annyit, hogy írjunk a kocsiról.
Csakhogy a floridai alkotók a hajtásláncba is belenyúltak – mit belenyúltak, teljesen átdolgozták. Új a terepváltó, a központi differenciálmű részlegesen önzáró, a hajtótengelyt edzett acél darabra cserélték. A sebességváltó hatfokozatú automata, váltókar helyett nyomógombokkal vezérelhető.
A lényeget a végére hagytuk: a gyári motort az előző szériás Corvette (C6) 6,2 literes, nyolchengeres blokkjára cserélték. Az LS3 gyári kódú erőforrás eredeti helyén akár 436 LE-re volt képes, de csodálkoznánk, ha eredeti kivitelében került volna beépítésre, bár az 580 Nm elvileg elegendő kell, hogy legyen az autó vehemens mozgatásához.
A Defender és az LS3 keresztezésének az ötlete egyébként már sokakban felmerült: a veterán autók restomodolására, azaz modern tartalommal történő felújítására szakosodott Icon mellett a brit Wildcat is megépítette már a maga Corvettenderét, és ne feledkezzünk meg a Kahn Design arcletépő 6×6-os Flying Huntsman projektjéről.