Száz százalékig spanyol eredetű alternatív üzemanyag: érdekes módon nem a fenntarthatóságra, hanem a teljesen belföldi eredetre helyezte a hangsúlyt az a projekt, amelyet az Aqualia vízgazdálkodási szervezettel közösen indított útjára a SEAT.
Az Aqualia cádizi vízkezelő telepén kinyert biometán alkalmas a CNG-üzemre beállított járművek üzemeltetésére. A tesztekhez két darab Leon TGI típust adott a cégnek a SEAT – az ő szerepük ezzel nagyjából ki is merült a projektben.
A szennyvízből kinyert biometán alkalmazásával jelentősen csökkenthető az üzemanyag előállítástól a felhasználásig (well to wheel) mért CO2-kibocsátása.
A Smart Green Gas projekt egy közepes méretű szennyvízkezelő telepen akár egymillió liter bioüzemanyag előállítására is képes lehet naponta. Ha csak a helyi önkormányzati, tömegközlekedési, köztisztasági járműveket üzemeltetik ezzel a megújuló üzemanyaggal, már azzal is jelentős előrelépés tehető a fenntartható városgazdálkodás irányába, mondták el a partnerek.