A Groupama Biztosító az NRC Marketing és Piackutató Kft. közreműködésével végzett ezerfős reprezentatív kutatásában megvizsgálta, hogy az árak milyen irányú és mértékű változására számítanak idén ősszel az autósok.
A biztosítók az idei kampányban nem hirdethetnek meg kedvezőbb díjat az új ügyfeleik részére, mint amilyet a meglévő ügyfeleik számára ajánlanak. A válaszadók több mint fele (53%) a biztosítási díjak emelkedését várja, közülük is sokan (a kutatásban résztvevők hetede) arra számítanak, hogy jelentős mértékben fognak emelkedni az átlagdíjak.
A biztosítási díjak emelkedését prognosztizálókkal szemben elenyésző azok aránya (5%), akik nagyobb árversenyt, a díjak csökkenését jósolják a piacon, és mindössze 25 százalékot tesznek ki azok is, akik szerint idén nem változnak a díjak.
A társaság a kutatásában azt is megkérdezte az autóval, illetve kgfb-szerződéssel rendelkezőktől, hogy mekkora díjkülönbözet esetén váltanának biztosítótársaságot. Az autósok többsége számára egy kis díjkülönbözet még nem elegendő indok a váltásra: a válaszokból kiderül, hogy az autósok közel kétharmada kétezer forint éves díjkülönbözet alatt nem cserélné le meglévő biztosítóját.