Minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel: akár 612 lóerővel vehet magának Mercedes E-osztályt az, aki kivárja a típus 2017 márciusában esedékes piaci bevezetését. Ez épp csak elmarad az S 65 AMG zászlóshajó 630 lóerős csúcsteljesítményétől, és ha nem is nagyságrendekkel, de határozottan túlszárnyalja az elődmodell életpályájának vége felé bevezetett 585 lóerőt.
A négyliteres, nyolchengeres motor egyébként most is csak külön kérésre hozza ezt a teljesítményt: alapkivitelében 571 lóerőre és 750 Nm-re képes; az E 63 S változat 100 Nm-rel nyomatékosabb. Előbbi 3,5 utóbbi 3,4 mp alatt gyorsul százra – kiborító értékek ezek egy menetkészen közel két tonnás szedántól –, a végsebesség külön pénzért 300 km/órára növelhető.
A nyolchengeres sportmotor két kettős megfúvású turbófeltöltőnek köszönheti erejét, ilyet sem épített még a Mercedes. Az erőt kilencfokozatú duplakuplungos váltó viszi tova, amelyhez külön erre a felhasználásra fejlesztett nedves kuplungot a gyár. Szintén vadonatúj az összkerékhajtás vezérlése (az indokolhatja a plusz jelzést a szokásos név mögött): mostantól nem hátulra jut a nyomaték többsége, hanem szabadon variálható minden helyzetben, ami határhelyzetben jobb stabilitást eredményez, függetlenül az útminőségtől.
Részterhelésen az 1000-3250/perc tartományban lekapcsol négy henger, amiből az utasok állítólag nem éreznek semmit, a fogyasztás viszont értelemszerűen meghálálja. A felhasználási módozatok spektrumának másik végpontján, ‘Race’ versenyprogramban a 63S verziónál alapáras drift üzem is előcsalogatható, kikapcsolt ESP-vel, kézi vátóveérléssel. Az alapmodell mechanikus, az S kivitel elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzárat kapott.
Az autó nem csak technikájában hoz újat: átrajzolták a hűtőmaszkot, és a motorházfedél is máshogy fekszik fel. Nagyobb a nyomtáv, szélesebbek a kerékívek (+17 mm), a lökhárító két pofára falja a fékeket hűtő levegőt. Az alapkivitel 19, az E 63 S 20 colos kerekeket kap, utóbbi kovácsolt alumíniumból, központi anyát imitáló kialakításban is választható.
A futóművet teljesen átdolgozták, hogy bírja a nagyobb terhelést, a hátsó kanyarstabilizátor üreges elem, akárcsak az AMG GT R esetében, a rugózást háromkamrás pneumatikus rendszerre bízták.
Bár kéttonnás szedánnal versenypályára menni sajátos ötlet, a Mercedes egy külön okostelefonos applikációt is összehozott, amivel mérhetők a pályakör adatai, illetve GoPro kamera is csatlakoztatható hozzá.
A Mercedes egy sor videót is közzé tett a vadonatúj sportlimuzinról; azokat ezen a linken tudod megnézni.