Az év végétől felfrissített kiadásban elérhető a Škoda óriási kompakt modellje: modernebb orr- és farkialakítás, feljavított vezetőtámogató és szórakoztató funkciók teszi még vonzóbbá a csehek legkelendőbb vitézét.
Vagy mégsem? A Škoda váratlanul megosztó autót rajzolt, a dupla fényszóró sajátos fizimiskával ruházza fel az Octaviát, az osztott lámpatest kifejezetten keskenynek láttatja az amúgy tágas autót. Vigasztalja az elégedetleneket a tudat, hogy mostantól akár LED-es fényforrás is kérhető a lámpákba.
A helykínálat természetesen nem változik, a praktikum viszont javul, a kombi mostantól motoros nyitású hátfallal is kérhető.
Két médiaközpont és két navigációs infotainment-rendszer kérhető az autóba, mindegyik kapacitív érintőképernyőn keresztül vezérelhető, mint a modern okostelefonok. A legdrágább rendszerhez 9,2 colos monitor és wifi-hotspot is tartozik, kívánságra beépített 4G-s mobil internettel.
Vezetőtámogatásban igazán nagy lesz a Škoda, már ha megfizetjük a felárakat: ha utánfutóval tolatunk, automatikusan manőverez az autó, kamera észleli az elénk lépő gyalogost, javult a parkolósegéd funkció, kitolatáskor radar figyeli, hogy oldalról nem jön-e nekünk valaki, és persze tolatókamera is kérhető.
Nincs vége a karácsonynak: a gyújtáskulcsokra egyedi beállítások menthetők, a kormánykerék fűthető, hátul asztalkák és palacktartók teszik élvezetesebbé a maszatolást, a kombi rakteréből zseblámpát vehetünk ki.
A motorkínálat nem változik, az 1,0-2,0 literes benzin- és dízelmotorok 84-184 lóerőt teljesítenek, DSG majdnem minden motorhoz kérhető, összkerékhajtás csak a két legnagyobb motorhoz. Az adaptív lengéscsillapítás opciós.
Az első pápaszemes Octaviákat 2017 elején vehetik át az ügyfelek.