Az Optimális Sebességválasztás A Zöld Jelzéshez nevű technológia az út mellé telepített eszközökből származó információk alapján olyan sebességet javasol, amivel az autósok a legjobb eséllyel használhatják ki a zöldhullámot.
A Ford ezzel a technológiával szeretné szemléltetni az egymással kommunikáló autók előnyeit. A 16 résztvevővel működő, részben államilag támogatott, 20 millió font költségvetésű projekt célja, hogy olyan, egymással és az infrastruktúrával kommunikáló járműtechnológiákat fejlesszenek és teszteljenek, amelyek révén a közlekedés kevesebb stresszel, időveszteséggel és üzemanyag-fogyasztással jár.
A napi rendszerességgel autózó britek évente átlagosan két teljes napnak megfelelő időt töltenek a piros lámpánál várakozva. Koppenhágában és Amszterdamban már léteznek hasonló technológiák kerékpárosok részére, amelyek segítségével elkerülhetik a pirosnál való ácsorgást. Ha mégis meg kell állniuk, a rendszer kijelzi, hogy mennyi idő múlva vált majd zöldre a lámpa.
A Fordnál egy másik teszt is folyik: az Elektronikus Vészfékjelzés figyelmeztető jelet küld, ha az autó előtt 500 méteren belül haladó járművek egyike váratlanul erősen fékez – még akkor is, ha az adott autó nincs a vezető látómezejében.
Jövőre újabb technológiák próbája várható; ezek arra figyelmeztetnek, ha egy másik jármű elzárja az autós útjába eső kereszteződést; ha egy mentő-, rendőr- vagy tűzoltóautó közeledik; illetve ha egy lámpa vagy tábla nélküli kereszteződéshez más járművek közelednek.