Háromnegyedével akarja mérsékelni az ivóvíz tisztaságú víz felhasználását az autógyártásában a Ford 2020-ra az ezredfordulón mért értékhez képest. A 72 százalékos csökkentés azonban csak a folyamat egy része, a végső cél, hogy ne használjanak fel ivóvizet.
2000 és 2015 között a Ford 377 milliárd liternyi vizet takarított meg, ami 61 százalékos csökkenést jelent; 2015 és 2020 között a vállalat további 30 százalékos megtakarítást tűzött ki célul. A 2000-ben, a gyártásához felhasznált 1 gallon (3,7 liter) víz helyett 2020-ra ugyanarra a munkafolyamathoz már csak liternyi kell majd.
A csökkentéshez több új technológiát is bevetettek már az elmúlt években, ilyen a háromszoros nedves rétegű fényezési technológia és a forgácsoló gépsorok hűtővizének visszaforgatása. A vállalat elemzi az egyes folyamatok vízigényét, hogy kiderüljön, hol lehet még tovább mérsékelni a felhasznált víz mennyiségét.
Erre azért van szükség a Föld vízkészletének mindössze 1 százaléka alkalmas az emberi fogyasztásra; a maradék mennyiséget az óceánok sós vize, a sarki jégsapkákba fagyott édesvíz és a gyakorlatilag hozzáférhetetlen vízkészletek teszik ki.
Nemcsak vízre igyekszik vigyázni a Ford, de csökkentenék a hulladék-kibocsátását, például az autók formatervezésénél használt agyagét. E modellek megformázásához rengeteg anyag kell. A Ford évente akár 100 000 kilogrammnyi agyagot is elhasznál az életnagyságú modellek megalkotásához. Régebben ezt az anyagot sosem használták fel újra, ám az elmúlt öt évben a vállalat egy szabadalmaztatott gép segítségével évente mintegy 2500 kilogrammnyi gyurmát takarítanak meg.