A bajnokság nyolcadik futamának első napja igazán eseménydúsra sikeredet, hisz Velenczei felborult, Kazárt kizárták, Janika pedig kiesett, míg másnap a mezőny nagy része arra törekedett, hogy biztonságban célba érjen és bebiztosítsa a bajnokságban elfoglalt pozícióját.

Ha az Ózd Rally győzteséről beszélünk, akkor gyakorlatilag azt is mondhatjuk, hogy a szezonzáró futamon Hadik András ott folytatta, ahol a Mecsek Rallye-n abbahagyta. Az R5-ös Ford Fiestával versenyző pilóta a szombati hat gyorsasági szakaszból háromszor volt a legsebesebb, ráadásul minden alkalommal a hosszabb, így az időkülönbség kialakítás szempontjából jelentősebb Királd – Borsodbóta etapot nyerte meg, míg vasárnap, az összes gyorsasági után a miskolci pilóta neve mellett virított az abszolút első idő, így magabiztosan zsebelte be idei második futamgyőzelmét. Hadik az őszi formájának – 2 verseny, 2 győzelem – illetve az egri, szombathelyi és székesfehérvári ezüstérmeinek köszönhetően a bajnoki tabellán megkaparintotta év végi második helyet a már július végén bajnok és ezért az Ózd Rallyt kihagyó Herczig Norbert mögött.

SZJA4195

A képre kattintva galéria nyílik!

Ózdon a második helyen az a Spitzmüller Csaba végzett, aki az idei évben a jubileumi, 30. szezonját teljesítette a magyar rali mezőnyben. Spici az ötödik helyen kezdte a számára félig hazai futamot, majd fokozatosan lépkedett előre a saját tempójának és a kieséseknek köszönhetően. Bár az utolsó gyorson az EVO X-es Lancer hajtásában eltört egy alkatrész, az első Ózd Rally győztese, ha 41 másodperc hátránnyal is, de megszerezte a második helyet. Spici a mostani teljesítményének köszönhetően az abszolút negyedik helyen zárta a bajnoki pontvadászatot.

A két rutinos borsodi pilótát egy ifjonc, Vincze Ferencz követte a harmadik helyen az ózdi Városház Téren felállított célban. A szécsényi versenyző számára az első nap sikerült igazán kalandosra: Az első szakaszon letövezett egy kanyart, ahol volt egy szikla. A Mitsubishis pilóta ugyan nem kapott defektet, de mindkét baloldali felnije széttört, illetve a Lancer futóműve is megsérült. A második, királdi körgyorson berajtoltatták elé Bodolai Lászlót, így a két sofőr alig tudta kikerülni egymást, míg a hatodik szakaszon a 25 éves versenyző ismét begyűjtött egy felni törést. Vincze így az ötödik helyen hajthatott be az esti szervizbe, igaz az óraátalítás után már harmadik volt és ezt a pozíciót megőrizte a verseny befejezéséig, amivel az év végi bronzot is bebiztosította a bajnokságban.

SZJA3750

Adódig a kérdés, hogy a szécsényi pilóta, hogy előzött kettő a szombatról vasárnapra virradó éjszaka folyamán? A szombati nap ugyanis két korábbi magyar bajnok számára is rosszul zárult. Ifj. Tóth János a hatodik szakaszon szétütött egy lassítót, megsérült Peugeot 208 R5 vízhűtője, ezért a szervizbe már csak tréleren tudták behozni az autót. Janika az abszolút értékelés negyedik helyén állt ekkor, de ebben a formában nem tudta vállalni a másnapi folytatást, míg az addig második Kazár Miklóst kizárták!

Történt ugyanis, hogy az ötödik körgyorson az addig harmadik Velenczei Ádám felborult a királdi elág előtti lassítóban. Elsőként Kazár érkezett meg a baleset helyszínére, de csak lassított, nem állt meg a sérült Mitsubishi mellett. A Fordos pilóta a következő jelzett rádiós pontnál szintén nem állt meg, csak 1.5 km-rel később, a kör gyorsasági rajtjánál. A háromszoros bajnokot ezért szabályszegésért – nem állt meg a balesetnél, valamint nem az első rádióspontnál jelezte azt – kizárta a Felügyelő testület.

KACS0689

A Velenczei – Farnadi kettős szerencsére nem sérült meg a balesetben, a pilóta kicsit meghúzta a karját, de komolyabb baja sem neki, sem a navigátorának nem történt. Ahogy a 24 éves versenyző fogalmazott ez benne van a raliban, ő hibázott, mert nagyon kellett sietnie, hogy megőrizze a dobogós pozíciót, illetve a Top5-ben szerettek volna végezni az év végén.

Vincze mögött Bodolai László végzett a negyedik helyen a Hadik András csapata által felkészített Fiesta R5-tel. A Fordos pilóta egyébként élete legjobb eredményét könyvelhette el a szezonzáró futamon.

Bodolai mögött a 3-as kategória bajnoka, Balogh János zárt az ötödik pozícióban. A Mitsubishis pilóta még az első nap első körére választott rosszul gumit, majd miután a második körben minden a helyére került az N csoportos Lancerben átvette a vezetést a kategóriájában, amit meg is őrzött a futam végéig. Balogh 2016-ban hatszor bizonyult a leggyorsabbnak az N csoportban, az abszolút értékelésben pedig a több mint előkelő ötödik helyen végzett az évad végén.

Az abszolút hatodik Ifj. Kiss László mögött hatalmas csata zajlott a hetedik, egyben az N csoport második helyéért Matics Mihály, Lovász Pál és Rongits Attila között. Matics még a harmadik, királdi szakaszon kapott bal első defektet, így a 3-as kategória éléről a negyedik pozícióba csúszott vissza, a 6.5 másodperces előnye így 1 perc hátránnyá változott. A rutinos pilóta innen kezdett hatalmas rohanásba és az Ózd Rally végére, ha csak 3.5 másodperccel is, de maga mögé tudta utasítani Lovász Pált, aki a szezon végére stabilan megérkezett az N csoport élmezőnyébe. Rongits Attila ezúttal ugyan kikapott a márkatársaitól, de az ózdi kategória negyedik hellyel bebiztosította az N csoport ezüst érmét a bajnokságban.

IMG_9678

Az első tízet Maricsek Miklós zárta a bajnokság nyolcadik futamán, míg a 2WD kupában idei negyedik győzelmét aratta Rafael Tamás az 1-es BMW-vel, de a bajnoki versenyfutásban a salgótarjáni pilóta így is alulmaradt az R2-es Peugeot-ot hajtó és ezúttal második Klausz Kristóffal szemben.

Az ORC-ben és a Rallye2-ben is futamgyőzelemmel biztosította be a bajnoki elsőséget a Mitsubishis Gyarmati Ariel, illetve a Lada VFTS-t kormányzó Vizelli Károly. A bajnokság nyolcadik futamán az elrajtolt 106 versenyzőpárosból végül 73-an értek célba.

Eredmények – (ORB, Rallye2, ORC, Historic)

 

Szöveg: Vörös Gergely

Fotó: Szabó-Jilek Ádám, Kacsándi Norbert