A szövetség szerint az illegális alkatrészkereskedelem és a sufniszervizek térnyerése nemcsak az állami bevételeket csapolja meg, hanem biztonsági és esetenként környezetvédelmi kockázatokat is hordoz. Ennek nagy jelentősége van a magyar piacon, ahol a járműállomány átlagéletkora 12 év körül van, miközben erőteljesen áramlik be az országba a magánimport használt autó – hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.

Az első háromnegyed év adatai alapján az idén magánimport útján jóval több mint százezer használt autó érkezik az országba, többsége öt évnél idősebb jármű.

Magyarországon 10-11 ezer szerviz működik hivatalosan, ebből 600-700 márkaszerviz. Együttes forgalmuk 230 milliárd forint, emellett az alkatrészforgalom eléri a 420 milliárd forintot. A szervizágazat 40-50 ezer embert foglalkoztat.