A Volkswagen kiszáll a rali-világbajnokságból (WRC) 2016 végén. A múlt héten felmerült pletykát egy belső informátor erősítette meg a brit Autocar magazinnak. A lap beszámolója szerint a keddi igazgatótanácsi ülésen született meg a döntés. Ezek szerint a Volkswagen Motorsport 200 alkalmazottját megtartják, ők a márka ügyfélprogramján dolgoznak a jövőben, de a rali-világbajnokságból távozik a márka. A hivatalos bejelentés ma várható, azt követően, hogy a dolgozókat tájékoztatták.

A Volkswagen igen sikeres volt a raliban, az elmúlt négy évben megnyerték a konstruktőri bajnokságot, illetve az egyéni címet mindannyiszor a csapat versenyzője, Sebastien Ogier szerezte meg.

886x498px_vw-20161028-6580

A döntés hátterében szinte biztosan a dízelbotrány áll. Tavaly került a nyilvánosság elé, hogy a konszern rengeteg autóba telepített olyan szoftvert, amely a műszaki ellenőrzésen képes teljesíteni az emissziós normákat, a valóságban azonban nem. Az e miatti kártérítések és büntetések azonban spórolásra kényszerítik a céget. Nemrég jelentették be, hogy az Audi is elhagyja a hosszú távú autóversenyek világát, s így Le Mans-ban sem indulnak 2017-től. Helyette a Formula-E-ben indítanak csapatot, miközben a konszern is a villanyautók felé fordul.

Jövőre új szabályok lépnek életbe a rali-világbajnokságon, erősebb motorok, szélesebb nyomtáv és több spoiler kerülhet a kocsikra. Lesz, aki pótolja a VW-t, a Toyota és a Citroën is visszatér a sorozatba. Sebastien Ogier-ért vélhetően óriási harc indul majd, hiszen az említett két márka mellett a Hyundai is bizonyára örömmel igazolná le, sőt azt is el tudjuk képzelni, hogy a Ford vele térjen vissza valódi gyártóként a sorozatba.

Foto__Kraeling_886x498px_vw-20161027-6434_5d75f502aa_6c99c270f9

Indul a harc Sebastien Ogierért