Úgy tartják az autókereskedelmi szakma nagy öregjei, hogy az első autót a szalon adja el, a másodikat és az utána következőket viszont a szerviz. Ebben sok igazság van. Az új modellek egyre színvonalasabbak, az aktív és passzív biztonsági, kényelmi, környezetvédelmi fejlesztésekkel a volumenmárkák autói egyre közelebb lépnek a prémiumtermékekhez, amiben a Ford élen jár.

Amikor a megbízható működés, a vonzó formaterv, a modern motorkínálat, a nívós zajcsillapítás, az igényes anyaghasználat, a megnyugtató ütközésvédelem, a csekély fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nem érdem, hanem vizsgabelépő az autóvásárlók szemében, egyre fontosabbá válik a vevőszolgálat minősége.

DSR: a hamisíthatatlan szervizkönyv

A Ford többek között a márkaszervizek rögzített áras karbantartási munkáival, a gyári vagy gyári felújított alkatrészek kitűnő minőségével és az öt év feletti autók gondozására indított Motorcraft-program kedvező áraival is sokat tesz azért, hogy ügyfelei hosszú távon elégedetten használhassák és élvezhessék autóikat.

Hamisított szervizkönyvek – Mit tehetünk? 1

Ezt a célt szolgálja a papíralapú szervizkönyvek lecserélése elektronikus szervizfüzetre is. A Ford Digitális Szervizbejegyzési Rendszerében (DSR) a személyautók és a haszongépjárművek karbantartását és javítását mentik el a márkaszervizek kiválóan képzett szakemberei. Az új megoldással a nyomtatott szervizfüzetbe gyűjtött pecsétek helyett az online adatbázis igazolja a kötelező karbantartások és egyéb munkák megtörténtét. A rendszer számos előnyt jelent az ügyfeleknek:

– autójuk szerviztörténete könnyen ellenőrizhető
– a szervizelőélet egész Európában elérhetővé válik
– a DSR kedvezően hat az autó értékőrzésére, használtkori árára

Fontos tudni, hogy az elektronikus szerviztörténet bármikor újra kinyomtatható és elpostázható, így az elkeveredő szervizfüzetből nem származik kára az autó tulajdonosának a kocsi eladásakor. A nem egyszer bizalmatlan használtautó-vásárlókkal találkozva az is kamatozik, hogy a digitális szervizelőélet nem hamisítható (a hamisított szervizfüzetek felismeréséről lásd az alábbi keretest).

Hamisított szervizkönyv: a gyanakvásra okot adó jelek

Egy márkaszervizben vezetett szervizkönyves autó többet ér használtan a követhetetlen előéletű márkatársaknál, mivel tulajdonosa igazolni tudja az autó futásteljesítményét, és ami ugyanilyen fontos, hitelt érdemlően bizonyíthatja, hogy az autó részesült abban a törődésben, amivel még hosszú ideig jól használható marad, a megfelelő karbantartás mellett.

Így néz ki egy hiteles pecsét valódi szervizkönyvben, de bélyegzőt lehet hamisítani is. Ne dőljön az összes pecsét ugyanarra és ne legyen azonos a toll színe 5-6 éven át. Figyeljünk a számozásra és a szervizfüzet papírjára is. A hamisítványok sokszor vékonyabb, silányabb füzetből készülnek

Így néz ki egy hiteles pecsét valódi szervizkönyvben, de bélyegzőt lehet hamisítani is. Ne dőljön az összes pecsét ugyanarra és ne legyen azonos a toll színe 5-6 éven át. Figyeljünk a számozásra és a szervizfüzet papírjára is. A hamisítványok sokszor vékonyabb, silányabb füzetből készülnek

Ezt a csalók is tudják, a papíralapú szervizfüzetek hamisítása nem ritkaság. Ezért is védi a Fordokat a digitális szervizkönyv. Egy használt autó szervizkönyvét kézbe véve árulkodó, ha a bélyegző tökéletesen egyforma színű, mert nem valószínű, hogy a tintapárnát 4-5 éven át mindig pont ugyanolyan színnel itatják át. Fontos, hogy a pecsétek ne egyforma szögben álljanak. Ha ugyanarra ferdék, akkor lehet, hogy valaki egymás után ütötte be a bélyegzőket. Nézzük meg a bejegyzésekhez használt tollat is! Itt is gyanús, ha éveken át pont ugyanolyan az árnyalata.

Ha a márkaszerviz nem érhető el a pecséten szereplő telefonszámon, legyünk óvatosak, főleg, ha külföldi autóról van szó! Előfordul, hogy a hitelesnek látszó bélyegző hamisítvány és pont azért nem stimmel a hívószám, hogy nehezebb legyen leinformálni az autót. Primitív, de visszatekert órás autóknál működőképes trükk a szervizfüzetből kivágni a 150-180 ezer km feletti bejegyzéseket, mert az oldalszámokat nem mindenki ellenőrzi. Nézzük meg, milyen alvázszámú autóhoz tartozik a szervizkönyv, mert a rendszám cserélődhet különféle okok miatt. A legfontosabb rákérdezni a pecsétekből kiolvasható márkaszervizben, hogy tényleg ismerik-e az autót. Ez sokkal könnyebben megoldható, ha az autó és a márkaszerviz is magyarországi, nem pedig eladási célra, külföldről behozott használt autóról van szó.

Értéknövelő tényező

A DSR elsősorban is biztonságot jelent a használtautó-vásárlóknak. Az elektronikus szervizkönyv léte az autó eladásakor fontos érv a tulajdonos kezében, ami növelheti autója értékét, és ami szintén nem mellékes, meggyorsíthatja az autó értékesítését. Az előnyök röviden:

– a rendszerben nem lehetséges visszamenőleges adatrögzítés
– a szervizműveletek részletesebben dokumentálhatóak, mint a nyomtatott szervizfüzetben
– digitális szervizigazolással rendelkező használt Ford vásárlásakor nagyobb a védettség az órapörgetés, a kilométer-számláló visszatekerése ellen
– a gépjármű teljes élettartama alatt biztosítható, hogy nem vesznek el a szervizigazolások
– a hiteles karbantartási igazolásoknak köszönhetően az eladandó Ford többet ér

Sokat ér az autó eladásakor az igazolható márkaszervizes szerviztörténet

Sokat ér az autó eladásakor az igazolható márkaszervizes szerviztörténet

A több éve működő digitális szervizadatbázis korában erre nincs igazán szükség, de aki ragaszkodik a meglévő, papíralapú szervizfüzet továbbvezetéséhez, a munkafelvevőktől, szerviztanácsadóktól továbbra is kaphat pecsétet a szervizkönyvbe. De járműve értéktartását a hamisítható, elveszíthető szervizfüzet helyett valójában a biztonságosabb, jobban hozzáférhető és nem manipulálható Digitális Szervizbejegyzési Rendszer garantálja. (X)