Amerikában is egyre nagyobb teret nyer a hibrid hajtás és ezt a helyi gyártók is felismerték, ezért egyre több modell kapja meg a villanyosított hajtásláncot, még az olyan nagy limuzinok is, mint a Cadillac CT6-osa. Az idei évtől gyártott közel 5,2 méter hosszú négyajtós gépházteteje alatt már nemcsak V8-as motort, hanem V6-ost és négyhengerest is kínáltak már a kezdetektől, most viszont az utóbbi variációt toldották meg villannyal.

Konnektorról tölthető változat készült a Cadillac limuzinjából 1

A CT6 Plug-In Hybrid modell teljes hatótávja a gyári adatok szerint 400 mérföld, tehát körülbelül 640 kilométer, ebből mindössze 30 mérföldet (szűk 50 kilométert) tud megtenni emissziómentesen. A Cadillac egyébként is leginkább mindennapi ingázásra optimalizálta a villanyos hajtásláncot, így egy otthoni és egy munkahelyi töltéssel akár benzin nélkül is eljuthatnak az irodájukba a hatótávon belül dolgozók.

Konnektorról tölthető változat készült a Cadillac limuzinjából 17
Konnektorról tölthető változat készült a Cadillac limuzinjából 18

Cserébe viszont az ígéretek szerint teljesítményében V6-os motorra emlékeztet a négyhengeresek fogyasztásával. A megszokott módon a CT6-osban is 2 literes turbós négyhengeres és a váltóban elhelyezett villanymotor továbbítja az erőt a hátsó kerekek felé. A rendszer összteljesítménye 335 lóerő és 586 Nm csúcsnyomaték, amivel 5,2 másodperc alatt éri el a 60 mérföld/órás (96 km/óra) sebességet, tehát a dinamikára valóban nem lehet panasz.

BestCars-Cikk-620x310