2020-ig mintegy 3,7 milliárd eurós megtakarítást remél a Volkswagen csoport attól a tömeges elbocsátástól, amely a névadó márka gyártóüzemeit érinti.

Az autózás jövője a szakértők szerint az elektromos meghajtásban, a fedélzeti online kapcsolódásban és az önjáró autótechnológiákban van. A VW jól halad a fejlesztésekkel, ám az áttöréshez pénz kell, sok pénz. Ennek az előteremtésében remélnek segítséget a világszerte 30 ezer embert – ezen belül Németországban 23 ezret – érintő elbocsátástól.

volkswagen-plant_100514454_l

Az átállás mellett a gyárak modernizálását sem lehet halogatni, az átalakításokat követően 25 fokkal javulhat a termelékenység, mondta Herbert Diess, a márka elnök-vezérigazgatója, aki szerint a fájdalmas léptékű leépítés nélkül a márkára és az alkalmazottakra is igen sötét jövő várna.

A vállalat és a szakszervezetek június óta egyezkednek. A cél, hogy 2020-ra az üzemi haszonkulcs elérje a 4 százalékot – 2016 végére 2 százalékot prognosztizál a márka.

Amikor még volt ok az ünneplésre: a negyedmilliomodik UP-nak örülnek a pozsonyi gyár dolgozói

Amikor még volt ok az ünneplésre: a negyedmilliomodik UP-nak örülnek a pozsonyi gyár dolgozói