A világ első szuperautójának is tartják az 1954-től két éven át gyártott Jaguar XKSS-t, amely a Le Mans-i nyertes autó D-type utcai változata és borzasztóan kevés példány készült belőle. 1957-ben azonban 9 darab amerikai piacra szánt verzió elpusztult, amikor tűz ütött ki a Browns Lane-i gyárban, így csupán 16 maradt fenn az utókor számára.
A Jaguar örökségével foglalkozó Classic részleg azonban pótolni szeretné a hiányzó XKSS-eket, amihez az idén neki is látnak, hogy teljes legyen a 25 darabos kollekció. Az első újkori darabot Los Angelesben mutatták be 18 hónapnyi fejlesztés és kutatás eredményeként, melynek során a márka archívumában található terveket is használtak, de voltak olyan elemek, amihez a modern technológiát kellett segítségül hívni, tehát 3D szkennerrel is digitalizálták a teljes autót az utolsó alkatrészig.
A klasszikus sportkocsi karosszériája magnéziumötvözetből készül, azonban a karosszéria formázásához szükséges elemek már nem álltak rendelkezésre, így ezeket a korhű segédvázakat is újra kellett alkotni, hogy az eredeti gyártástechnológiával készüljenek az XKSS alkatrészei. A gépháztető alatt öntöttvas blokkos, 3,4 literes sorhatos motor dolgozik, három darab Weber DC03 karburátorral, teljesítménye 252 lóerő.
Hűek maradtak az eredetihez a beltér tekintetében is, a kormánykerék fából készült, a műszerek a Smiths-től származnak, de még a bőr is tökéletesen hozza az ’57-es példányok hangulatát és mintázatát is, ahogyan a sárgaréz gombok. Az egyetlen jelentős eltérésre is csak a biztonság miatt volt szükség, a benzintankot készítették az eredetinél jóval masszívabbra.
Tízezer munkaórát kell belefektetni egy ilyen 2016-tól gyártott Jaguar XKSS-be, és ennek meg is kérik az árát, 1 millió fontot kell fizetnie annak, aki egy ilyen feltámadt klasszikust szeretne a garázsba állítani.