Az Economist című vezető gazdasági szaklap még 2009-ben közölt egy cikket, amelynek szerzője azt állította, hogy a cégautós vásárlások 85 százalékánál a nők mondják ki az utolsó szót. Az írás az amerikai piacra vonatkozott, valóságtartalma pedig vitatható, de tény, hogy gyakran hajlamosak vagyunk alulértékelni a szebbik nem befolyását, ha autót kell választani.
A Women’s World Car of the Year (az év globális női autója) díj ennek tükrében azt igyekszik megállapítani, mely márka mely terméke számíthat a nők támogatására. Hat kategóriában hirdették meg a versenyt, a végén abszolút győztest is választottak, valamint átadták a zsűri idén ősszel elhunyt tagjáról elnevezett Holly Reich álomautó-díjat.
Az idén hetedik alkalommal meghirdetett díjra 14 ország 17 zsűritagja (egytől egyig női újságírók, természetesen) összesen 294 autót nevezett. Ebből szűkítették le 32 autóra a mezőnyt, amelyeket hat kategóriában rangsoroltak. Külön elismerésben részesült a Honda, amely két típusával is az első helyre került, a Toyota, amely az egész verseny leginkább elsöprő győzelmét aratta, míg a sportautók között extrém szoros volt a verseny, ráadásul a második helyre is egy Ford, a Focus RS került – egyetlen ponttal lemaradva.