Ezer kilowatt, egy megawatt, azaz 1360 lóerő: pontosan ekkora teljesítményt fejt majd ki együttesen az a négy villanymotor, amely a kínai NextEV legelső autóját, a kevéssé lírai nevű NIO EP9 szupersportkocsiját hivatott hajtani. A tapasztalatokat abból a Forma-e sorozatból hozza a gyártó, ahol két éve világbajnoki címet értek el.
A műszaki adatok meglehetősen hézagosak: a teljesítményen kívül a gyorsulás (7,1 mp 200 km/órára), 313 km/óra végsebesség, és 427 km hatótávolság szerepel a listán. Ha kiürültek az akkuk, nem kell a töltéssel bajlódni, elég cserélni őket. Minden eddig elhangzottnál félelmetesebbnek hangzik azonban a fékteljesítmény: az elöl-hátul 408 mm-es tárcsák állítólag 3,3 g-vel lassítják az autót – ehhez persze az abroncsoknak is lesz egy-két szava.
A NextEV a jelek szerint tisztában van azzal, hogy pontosan mit is kell kommunikálni a világgal: a cég felvitte prototípusát a Nürburgringre, ahol 7 perc 05,12 mp alatt csavart le egy kört a kocsi. Ez minden idők legfürgébb villanyautójává teszi, és olyan hagyományos sportautók vetélytársává, mint a Nissan GT-R Nismo vagy a Dodge Viper ACR.
Az utastérben állítólag multifunkciós versenykormány és nagy méretű, könnyen leolvasható kijelzők teremtenek versenyhangulatot. Hiába a sok aprólékosan kidolgozott részlet, az autó gyártásáról még nincsenek információk, így lehet, hogy Nürburgring ide vagy oda, ebből sem lesz végül semmi, mint oly sok mindenből már.