A párizsi Vanvooren műhely 1937-ben három különösen szép karosszériát épített a Bugatti Type 57S alvázára. Jó anyagból dolgoztak: az 57-es széria, amelyből mindösszesen 48 darabot gyártottak, a kor egyik legmodernebb, különösen dinamikus autójának számított, amihez stílusában is jól illett a lendületes Cabriolet fazon.

A három kabrióból kettő sorsa ismeretlen – alighanem szemérmes gyűjtők kollekcióját gazdagítják -, a harmadik, az 57513. alvázszámú példány azonban 2017 márciusában kalapács alá kerül, elsőként a világon.

Az autó nemcsak extrém ritkasága miatt különleges, hanem azért is, mert minden fődarabja eredeti. Ha ez nem volna elég, állítólag soha nem restaurálták, csupán egyszer átfestették (ekkor kapta meg fekete-halványsárga fényezését), ellenben mivel kevés, ám annál szeretőbb gazdája volt, állapota messze túlmutat azon, amit kora alapján várhatnánk.

Vanvooren Bugatti Type 57S Cabriolet

Ha ez így önmagában nem volna elég, egy különleges extra is jár az autóhoz: utolsó előtti tulajdonosa gyakran versenyzett vele, ezért az eredeti motort kibontotta, és helyére beépített egy azonos évjáratú Type 5G versenyblokkot. Azóta már visszaszerelték a helyére a gyári, kisebb teljesítményű erőforrást, viszont megtartották a versenymotor porlasztóit, így jelen állapotában kifejezetten fickós az autó. Az eredeti karburátorok, illetve a versenymotor is az ajánlat részét képezik, így az új tulajdonos eldöntheti, hogy vasárnapi hobbiautónak használja vagy túraversenyekre járna vele.

Ekkora ritkaságot persze nem mérnek olcsón, a várakozások szerint több mint nyolc és félmillió dolláron, azaz közel 2,5 milliárd forinton üthetik le a licitet.