A szervező Vasas Szakszervezet közlése szerint a szakszervezeti tisztségviselőket nem engedték be a sztrájkolókhoz, a munkát megtagadó embereket pedig kiküldték az üzemből. A sztrájk hajnali fél egytől fél háromig tartott.

A Vasas Szakszervezeti Szövetség célja a 15 százalékos béremelés, ezt azonban nem fogadta el a munkaadó. Az MTSZSZ-nek és a Mercedesnek sikerült egy többlépcsős bérfejlesztésben megállapodnia a következő két évre, a Vasas Szakszervezeti Szövetség viszont ezt nem írta alá.

A magyar autóipari ágazat komoly munkaerőhiánnyal küzd, azonban a régiós országokhoz képest alulfizeti a magyar dolgozókat, akiknek alkupozíciója így elég erős a bértárgyalások során. Tavasszal már egyszer végigsöpört egy sztrájkbizottság-alakítási hullám a hazai autóiparon, akkor sikerült még a munkabeszüntetés előtt megállapodniuk a munkavállalóknak és a munkáltatóknak.

A Mercedes közleménye szerint „a kecskeméti Mercedes-Benz gyár néhány munkatársa munkabeszüntetést tartott. A munkabeszüntetésben résztvevő munkatársak az üzemi étkezdében gyűltek össze.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár vezetősége már megegyezett a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezetével (MTSZSZ) egy többlépcsős, két évre szóló, a korábbiakat jóval meghaladó bérfejlesztésről. Ezt a megállapodást a Vasas Szakszervezet nem írta alá.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár vezetősége kész a Vasas Szakszervezettel további megbeszéléseket folytatni. A gyárban a tervek szerint zajlik a termelés.”

Bestcars