Szűretlen és analóg: manapság mindenki ezeket az értékeket keresi, aki egy picit is trendi, vagy csak elege van a túlszabályzott valóságból. A Lotus is ezeket a kifejezéseket használja új utcai versenyautójával kapcsolatban, de az isten legyen irgalmas azzal a hipszterrel, aki gyakorlatlanul befészkeli magát a szervó nélküli kormány mögé, az Exige Sport 380 még kegyetlenebb, még nyersebb, és persze ezért megfelelő körülmények között még szórakoztatóbb, mint a tavaly bevezetett Exige Sport 350.
A menetkészen 1,1 tonnás autó hajtását a megszokott 3,5 literes kompresszoros V6-os 380 lóerős, 410 Nm-es kivitelére bízták. A mérnökök módosították a kompresszor csigáját, megnövelték a töltőnyomást, lecserélték az üzemanyag-szivattyút, átprogramozták a motorvezérlést, és felszerelték az Evora Sport 410 kipufogórendszerét. Hogy mennyi benzin folyik le az átdolgozott motor torkán, azt nem közli a gyár, de sokatmondó tény, hogy a 40 literes szabvány tank helyére egy 48 literest építettek be.
A váltó (ezt is olaj hűti, gondolj bele!) természetesen kézi, mégpedig gyönyörű, nyitott kulisszával, benne mart és öntött alumínium komponensekkel. Jövő tavasztól automata is kérhető majd, szekvenciális üzemmóddal, alumínium váltófülekkel, ahogy kell.
Alaphelyzetben persze él a Lotus Exige elektronikus védvonala, ám ez a dinamikus teljesítmény-szabályozó rendszer (DPM) sport és verseny fokozatában kiiktatható, vagy legalábbis kitolható addig a beavatkozási tartomány, hogy a gumik is, mi is sikongassunk egy kicsit. A DPM harsányabb gázreakciókat is biztosít.
Nem csak a hajtáslánc más, az aerodinamikai csomagot is átdolgozták. Míg a közeg-ellenállási együttható ugyanaz, mint az Exige Sport 350 esetében volt, a számtalan szénszálas vagy gumi légterelő, szárnyacska, csatorna és egyebek a kistesó 88 kilója helyett 140 kilóval nyomja a földhöz az autót csúcssebességnél, azaz 286 km/óránál.
A számtalan szénszálas elem, a polikarbonát hátsó szélvédő, a karbon versenyülések, a lítiumion indítóakku, no meg a fent említett, nyitott váltókulissza, a kovácsolt alufelnik, az AP Racing nyeregbe fogott könnyített féktárcsák vagy az egyszerűsített hátsó világítás összesen több mint 26 kilót faragnak le az Exige tömegéből.
Ennél is fontosabb, hogy mélyebbre került a tömegközéppont, így az autó nem csapja agyon az opciós Track csomagban kapható, állítható futómű képességeit. További súlymegtakarítást hozhat a titán kipufogórendszer, a karbon küszöb, de az is javít a menetdinamikán, ha nem kérjük a légkondit vagy a bluetooth-os rádiót.
Az autó alapára 67 900 font, ami 23 százalékkal drágábbá teszi az Exige Sport 350-nél.