Első ízben a hátsó lábteret növelte meg, második kiadásában tekintélyes méretű csomagtartóval csábított, az extra férőhelyet mindkét esetben csalafinta módon megvalósított formatervvel leplezte a Hyundai i30 SW, a koreai márka alsó-középkategóriás kombija.
Idén szeptemberben megérkezett a harmadik generációs ötajtós modell, és kérdés sem fért ahhoz, hogy hamarosan követi őt a kombi – és lám, már itt is van, bár még álcafólia fedi a prototípus idomait.
Ha elődei példáját követi, egy csapásra megszülethet a piac legvonzóbb puttonyosa: az i30 modern, elegáns arca jól fog mutatni a dizájnvezérelt fenékkel együtt. A kémfotókon is látható, hogy lassan emelkedő övvonal köti össze az autó végpontjait, a tetőlemez pedig hirtelen letörés helyett finom ívvel kanyarodik alá a hátsó szélvédőnél.
Már elődje sem ment praktikumért a szomszédba, de az új modell alighanem tágasabb, akár 550 literes csomagtartóval és okos rakományrögzítő megoldásokkal lép majd színre.
Motorikusan egyáltalán nem lesz változás a frissen bemutatott ferdehátúhoz képest, három benzin- és három dízelmotor alkotja a bevezetéskori kínálatot, ebből csupán a legkisebb, egyliteres (de négyhengeres) benzinmotor nem kap turbót. Az összes erőforrás takarékosabb lesz, mint közvetlen elődeik, amiben az átdolgozott automata váltónak is szerep jut. Később sportmodell is elképzelhető, akár a Hyundai N almárka égisze alatt.