20. alkalommal rendezik meg Veszprém környékén a Taxi 4 Mikulás Rallye-t, a Penta Industry Kupáért.
Ilyenkor előfordul, hogy navigátorok ülnek be a bal1-be és szerepelnek pilótaként, mindenféle elvárás nélkül, vagy olyan pilóták, akik kisebb kategóriában versenyeznek az év során, a Mikulás Rallye-n átülnek egy Mitsubishibe vagy egy R5-ös autóba, és próbára teszik magukat egy összkerékhajtású géppel is. Új párosok is alakulnak erre az alkalomra, mint például a Ranga Péter-Szőke Tamás-kettős esetében, ahol a feltörekvő pécsi tehetség mellett a rutinos, kétszeres bajnok navigátor diktálja majd az itinert a Skoda Fabia R5-ben.

Indul a magyar bulifutam 1

A Mikulás Rallye előtt a verseny rendezőjét, Lakatos Róbertet kérdeztük az évad utolsó murvás futamáról.
„Önmagába véve ez már a huszadik Mikulás Rallye, ami egy egész hihetetlen és jóleső jubileum, hiszen pontosan emlékszem arra a versenyre, mikor ezt elkezdtük. Mi magunk is bizonytalanok voltunk abban, hogy vajon az elképzeléseink találkozni fognak-e az akkori versenyzői társadalom igényeivel. Nagy örömünkre azt kell mondjam, hogy igen, és immár a huszadik évfordulót ünnepeljük! Sőt, technikai színvonalában a mezőny erősebb, mint egy ORB-futamon. Ugyan a bajnokság első két helyezettje Herczig Norbert és Hadik András hiányzik, viszont rajthoz áll az idei évben a világbajnokságon és az Európa-bajnokságon szereplő két páros, a Turán-Zsíros- és Botka-Szeles-duó, akik az 1-es, illetve a 2-es rajtszámmal versenyeznek majd. Ráadásul a mai csúcstechnológiát képviselő R5-ös autóból annyi van a mezőnyben – szám szerint 10 -, amire magyar futamon eddig még nem volt példa. Összességében pedig több mint száz nevező, induló lesz, ami nagy öröm, hogy ebben a létszámban köszönthetjük a versenyzőket.”

cikkbe2
A rendező a verseny programjára is kitért néhány mondatban.

„Három gyorsasági szakasz van, két területen. Idén egy jól bevált programot bonyolítunk, ami jelentős mértékben hasonlít a tavalyi Mikulás Rallye-hoz, illetve az idei Veszprém Rallye első napjához. Várpalotával kezdünk, ott egy picit rövidítettünk a szakasz hosszán, hogy még izgalmasabb legyen, mint az elmúlt két alkalommal volt. Utána a mezőny átautózik a Veszprém mellett található Jutaspuszta-Kislőtérre, ahol rendkívül látványos körgyorsaságit teljesítenek majd, és végül egy 15 kilométeres speciál zárja a kört, aminek Márkón van a vége. A szerviz a Veszprém Arénánál van, illetve a második kör végén itt érkeznek célba a pilóták és a navigátoraik. Reméljük, hogy hasonlóan jó szórakozás és jó verseny lesz, mind a résztvevők, mind a nézők számára, mint ahogy az volt az elmúlt 19 alkalommal.”

Tehát mielőtt kifényesítjük a bakancsokat és csizmákat, amiket a Mikulás majd telepakol ajándékokkal, előtte érdemes még egyszer felhúzni azokat, hogy egy tömény ralidózist kapjunk a hétvégén Veszprémben és környékén!

Időterv és további részletek a futamról a verseny honlapján: www.mikulasrally.hu/ (Katt.)

Élő rádiós közvetítés a versenyről: ITT

Szöveg: Vörös Gergely

Fotók: Szabó-Jilek Ádám