A Lexus tavaly mutatta be LF-FC tanulmányautóját (képeinken): egy lenyűgözően kecses, négyajtós, négyüléses kupét, amely méretében és főbb vonalaiban nyilvánvalóan a következő generációs LS luxuslimuzin utódját vetítette előre.
Egyes értesülések szerint azonban a 2019-re ígért új zászlóshajó nem csak dizájnját, de hajtásláncát is a koncepcióautótól örökölheti meg, márpedig ha így van, hidrogént kell tankolnunk a nagy presztízsmodellbe: a tanulmány első kerekeit, valamint hátsó tengelyét egy-egy külön (tehát összesen három) villanymotor hajtotta meg – sajnos teljesítményadatokat sem akkor, sem azóta nem közölt a gyár.
Ha meg is valósul a hidrogén üzemű modell, nem építhet kizárólag erre a Lexus: minden bizonnyal az éppen bevezetés alatt álló LC luxuskupé két hajtáslánca, az 5.0 V8-as benzinmotor (477 LE) és a 3.5 V6-on alapuló, 359 LE rendszer-teljesítményű hibrid adja majd a kínálat gerincét.
Ha tényleg megvalósul a hidrogén üzemű verzió, az érdekes fordulat lesz azt követően, hogy a Lexus anyacége, a Toyota lemondani látszott a technológiáról.