Jövőre lesz 25 éve, hogy a Ferrari először megszervezte a Challenge versenyszériát. Azóta több mint ezer futamon van túl a nemzetközi márkakupa, az évek során öt különböző modellt fejlesztettek kifejezetten erre a sorozatra.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari 1

A mostani, hatodik versenyautó az eddigi legerősebb, egyben a legelső, amely nem szívómotort kapott: a blokk alapját a 488 szériakivitelű 3,9 literes, nyolchengeres, 670 lóerős erőforrása adja. A teljesítmény elvileg nem változott, de azért a mérnökök sokat dolgoztak a motoron, ahogy a futóművön és az aerodinamikán is, így a Ferrari 488 Challenge fioranoi körideje pontosan egy másodperccel jobb, mint az elődmodell 458 Challenge EVO-é. Az új rekord 1 perc 15,5 másodperc – ezzel pontosan félúton van a Ferrari 599XX Evoluzione és a Ferrari FXX Evoluzione között, illetve 4,2 másodperccel gyorsabb a LaFerrarinál, a legfürgébb utcai Ferrarinál.

A módosításokról részletesebben: átdolgozták a motorvezérlést, a változó nyomatékszabályozást pedig úgy hangolták, hogy a vezető pont a legjobbkor kapcsoljon fel gyorsítás közben. A váltó rövidebb áttételeket kapott, új versenyvezérlést programoztak fel, amivel álló helyzetből indulva mindössze négy másodperc kell ahhoz, hogy a negyedik fokozatot is leforgassuk. A hajtáslánc tömege is csökkent.

Ferrari-488_Challenge-2017-1600-02

A Ferrari 488 utcai kiviteléről ismerős SSC vezérlés itt is megjelent, amire versenyautóknál még nem volt példa. Az SSC a kipörgésgátlóval és az elektronikus differenciálzárral együtt segíti a tapadást a kanyar bejáratánál, ívmenetben, illetve a kanyarból való kigyorsítás során.

Nem egy, hanem három manettinót kell tekergetnie a pilótának, de ez így jó, hiszen külön szabályozhatja a fékek beállításait, illetve a kipörgésgátló és az elektronikus differenciálzár paramétereit – a baloldali tekerentyű a beavatkozás késleltetését, a jobboldali annak intenzitását állítja be.

A leglátványosabb változás természetesen a külsőt érinti: újratervezték az első hűtőradiátort, amely mostantól hátrafelé dől – ez a légellenállás és a hűtési hatásfok szempontjából egyaránt optimális megoldás, de a lökhárító alján új beömlőnyílásokat kellett vágni hozzá.

Ferrari-488_Challenge-2017-1600-04

Magát a lökhárítót is teljesen átdolgozták, ahogy a motorházfedelet is, amely három nyíláson át vezeti ki a hűtőből a forró levegőt. A gigantikus hátsó szárny profilját a 2016-os FIA hosszútávú világbajnokságon győztes 488 GTE spoileréről mintázták – ez utóbbi kilenc, az első lökhárító 7 százalékkal javítja az autó aerodinamikai hatásfokát. Hátul légbevezető nyílások hűtik a fékeket és fokozzák a leszorítóerőt.