Zs. Zsolt július 5-én méltányossági kérelemmel fordult a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-hez, mert állítása szerint önhibáján kívül nem tudott matricát vásárolni, mielőtt felhajtott egy díjköteles útszakaszra – írta az Index.
Zs. Zsolt azt állította, hogy nem ő hibázott, hanem a telefonja nem működött pont akkor, amikor fizetni szeretett volna.
Zs. Zsolt testvére, Zs. Mihály a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. osztályvezetője, aki a méltányossági kérelem elküldését követő napon akcióba lendült, és az Index által megszerzett levelezés szerint a büntetés törlésére utasította kollégáit. Akik ezt meg is tették.
Pár héttel korábban, június 21-én egy magán-mentőszolgálat fordult méltányossági kérelemmel a szolgáltatóhoz. A körülmények ugyanazok, mint Zs. esetében: matrica nélkül hajtottak a pályára egy súlyos beteggel, majd később megvették.
Míg Zs. esetében a kérvény elküldése után három nappal már postázták is neki, hogy eltekintenek a büntetéstől, a mentőszolgálat csak közel egy hónappal a kérelem feladása után kapott választ.
Elutasítót. Bicskanyitogató részletek az Index cikkében.