Akár 175 kilóval kevesebbet nyom majd elődjénél, új, nyomatékvektor-szabályozású összkerékhajtást és nyolcfokozatú automata váltót, no meg mátrix-LED fényszórókat kap az új generációs Insignia – ezeket a részleteket az Opel helyett a cég angol testvérmárkája, a Vauxhall szellőztette meg, de attól még ugyanúgy érvényesek lesznek a mi balkormányos típusunkra is.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia 1

 

Többé-kevésbé azonos külső hossz mellett akár 175 kilóval könnyebb elődjénél. Csak a vázszerkezet 60 kilóval könnyebb. 29 mm-rel alacsonyabb tetővonal, 11 mm-rel szélesebb nyomtáv. A tengelytáv 92 mm-t nőtt, a túlnyúlások rovására.

Többé-kevésbé azonos külső hossz mellett akár 175 kilóval könnyebb elődjénél. Csak a vázszerkezet 60 kilóval könnyebb. 29 mm-rel alacsonyabb tetővonal, 11 mm-rel szélesebb nyomtáv. A tengelytáv 92 mm-t nőtt, a túlnyúlások rovására.

Egyértelműen felismerhetők a Monza tanulmányautó stílusjegyei. Mélyre nyúló hűtőmaszk, krómsávval kihangsúlyozott, kupés sziluett. A harmadik féklámpát a tetőperembe integrálták.

Egyértelműen felismerhetők a Monza tanulmányautó stílusjegyei. Mélyre nyúló hűtőmaszk, krómsávval kihangsúlyozott, kupés sziluett. A harmadik féklámpát a tetőperembe integrálták.

Iszonyú sok vezetőtámogató technológia, a 32 szegmensből álló IntelliLux mátrix LED fényszórótól a távolságtartó tempomaton át a sávban tartó és keresztirányú forgalmat figyelő rendszerekig.

Iszonyú sok vezetőtámogató technológia, a 32 szegmensből álló IntelliLux mátrix LED fényszórótól a távolságtartó tempomaton át a sávban tartó és keresztirányú forgalmat figyelő rendszerekig.

A „turbómotorok széles választékát” egyelőre nem részletezi a gyár. Nyolcfokozatú automata sebességváltó, szélesre húzott áttételekkel, finom és villámgyors váltásokkal. Kezdetben csak összkerékhajtással lesz rendelhető.

A „turbómotorok széles választékát” egyelőre nem részletezi a gyár. Nyolcfokozatú automata sebességváltó, szélesre húzott áttételekkel, finom és villámgyors váltásokkal. Kezdetben csak összkerékhajtással lesz rendelhető.

Az Insignia Grand Sport vadonatúj padlólemezre épül, jobb helykihasználással, kistömegű anyagokkal és növelt merevséggel. A karosszéria közegellenállási együtthatója mindössze 0,26.

Az Insignia Grand Sport vadonatúj padlólemezre épül, jobb helykihasználással, kis tömegű anyagokkal és növelt merevséggel. A karosszéria közeg-ellenállási együtthatója mindössze 0,26.

Új az összkerékhajtás: a hátsó differenciálmű helyébe két elektronikus vezérlésű, többtárcsás tengelykapcsoló lép. A hajtás képes szelektíven nyomatékot juttatni az egyes hátsó kerekekre, ami dinamikusabb, biztonságosabb vezetést enged.

Új az összkerékhajtás: a hátsó differenciálmű helyébe két elektronikus vezérlésű, többtárcsás tengelykapcsoló lép. A hajtás képes szelektíven nyomatékot juttatni az egyes hátsó kerekekre, ami dinamikusabb, biztonságosabb vezetést enged.

Ez lesz az első Opel, amely aktív (ütésre felpattanó) alumínium motorházfedelet kap, igazodva az EuroNCAP egyre szigorúbb követelményeihez.

Ez lesz az első Opel, amely aktív (ütésre felpattanó) alumínium motorházfedelet kap, igazodva az EuroNCAP egyre szigorúbb követelményeihez.

A vezető 3 centivel mélyebben ül, mint eddig, egészen más az ergonómia, jobb vezetési élményt ígér a cég. Minden szinten alapáras lesz a kulcs nélküli nyitás és indítás, fűtött ülésből akár négy is kérhető. Keret nélküli érintőképernyő, ösztönös használhatósággal. Apple CarPlay és Android Auto is lesz a fedélzeten, a Vauxhall OnStar szolgáltatás újdonsága a személyes segítő, akinél akár hotelszobát is foglalhatunk.

A vezető 3 centivel mélyebben ül, mint eddig, egészen más az ergonómia, jobb vezetési élményt ígér a cég. Minden szinten alapáras lesz a kulcs nélküli nyitás és indítás, fűtött ülésből akár négy is kérhető. Keret nélküli érintőképernyő, ösztönös használhatósággal. Apple CarPlay és Android Auto is lesz a fedélzeten, a Vauxhall OnStar szolgáltatás újdonsága a személyes segítő, akinél akár hotelszobát is foglalhatunk.

Továbbfejlesztették a FlexRide futóművet, adaptív lengéscsillapítás az átfogó üzemmód-választás (módosuló kormánymű, gázreakciók és váltási pontok) részeként.

Továbbfejlesztették a FlexRide futóművet, adaptív lengéscsillapítás az átfogó üzemmódválasztás (módosuló kormánymű, gázreakciók és váltási pontok) részeként.