Egy sokkoló fotón kívül sem sok mindent árult el a januári Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai szakkiállításra (CES) előkészített tanulmányautójáról a Honda.

A tanulmányautó kifejezés ebben az esetben némileg sántít, hiszen a NeuV a legkevésbé sem autószerű, leginkább úgy néz ki, mint egy kerekekre szerelt pénztárfülke. Ennek is megvan azonban az oka: a NeuV városi, elővárosi ingázásra megálmodott jószág, a nagy sebességeknél tehát fontosabb a könnyű be- és kiszállás, a jó helykínálat.

A szerkezet elektromos hajtású, és bár fával burkolt műszerfalából kinő egy kormánykerék, valójában nem igényli ember beavatkozását a közlekedéshez – magyarul autonóm gépkocsi. A sofőrnek, illetve utasnak mégis van beleszólása a dolgokba: a Honda állítólag forradalmian újszerű kezelőfelületet fejlesztett ki, ami mesterséges intelligencia segítségével teremt új minőségű kapcsolatot ember és gép között.