Csupán bő egy hete mutatták be a Ford Fiesta legújabb generációját, a versenyautókat építő M-Sport máris lerántotta a leplet legújabb rallyzásra szánt kreációjáról, a Fiesta WRC-ről. A még szponzori matricák nélkül, fehérben pompázó kisautóra markáns szélesítések kerültek fel, a leszorítóerőről hatalmas hátsó szárny és szintén méretes diffúzor gondoskodik.

Nem csak látványosabb, de erősebb is lett az előző, rendkívül sikeres generációhoz képest, a motorháztető alatt 1,6 literes lökettérfogatú EcoBoost motor immár 380 lóerős teljesítménye, maximális nyomatéka pedig 450 Nm, mindezt 36 milliméteres szűkítővel a szabályok szerint. Az aprócska erőgéphez hatsebességes szekvenciális váltó kapcsolódik többtárcsás kuplunggal és aktív központi differenciálművel.

Már el is készült a legdurvább Fiesta 1

A MacPherson rendszerű futómű természetesen a legapróbb paraméterig állítható, ami rendkívül fontos egy rallyautó esetében, hiszen aszfalton és murván is meg kell találni a tökéletes beállításokat. A megállásról négydugattyús fékek gondoskodnak, de nem maradhatott el az acél bukócső és a Sparco ülések sem, amik szintén fontos kellékei a biztonságos versenyzésnek.