A Volkswagen hirtelen kiszállásával Sebastien Ogier (és persze navigátora, Julien Ingrassia) munka nélkül maradt 2017-re. Bár jövőre a Citroën és a Hyundai mellett a visszatérő Toyotával együtt már három gyári csapat is lesz a mezőnyben, a négyszeres ralivilágbajnok az M-Sport kötelékében indul.
Az M-Sport korábban a Ford gyári csapatának autóit versenyeztette, így nyertek 2006-ban és 2007-ben konstruktőri bajnoki címet. 2013 óta azonban privát alakulatként vesznek részt a bajnokságban és ennek megfelelően a nagy sikerek is elmaradtak.
Megszerezve a párost, aki 2008 óta 38 győzelmet, összesen 56 dobogós helyezést ért el, óriási esélyekkel indulnak a következő idényben. A helyzet hasonló, mint Michael Schumacher Benettontól a Ferrarihoz igazolása idején, amikor a Ferrari már hosszú ideje nem nyert semmit.
Ogier az elmúlt hónapokban igyekezett mindent megtenni, hogy a legjobb helyet szerezze meg magának, de a Citroën és a Hyundai csak úgy engedte volna tesztelni új autóját, ha a bajnok előbb szerződést köt velük. Ezzel szemben az M-Sport tárt karokkal várta, és mindent megtett, hogy meggyőzze, náluk folytassa. Ogier tesztelte a kocsit a brit csapat bázisán és szerződést kötöttek.
2017-re nemcsak a pilóták terén várható változás a rali-vb-n, de új szabályok vonatkoznak az autókra is. Amelyek a korábbiaknál erősebbek és aerodinamikailag fejlettebbek lehetnek. A továbbra is 1,6 literes turbómotor a Fiesta WRC-ben 380 lóerős, maximális nyomatéka 450 Nm. A hajtásláncba új hatfokozatú szekvenciális sebességváltó, többtárcsás kuplung és aktív központi differenciálmű kerül.
Bár privát csapatról van szó, csúcskategóriás technikai felkészültség várja a címvédőt. Az új autót már közel 7000 kilométert tesztelték, ráadásul egyik másik alakulat sem ad bérbe ennyi versenyautót, miközben az M-Sport ebből él. Mindennek azért van jelentősége, mert sokkal több versenytapasztalat gyűlik az autóval, ami a megbízhatóság javítása érdekében kulcsfontosságú.
Az M-Sport másik autóját Ott Tanak vezeti majd, aki az év versenyzője volt 2016-ban.