Öt döntősből négy szabadidőjármű vagy crossover volt az idei AutoBest verseny döntőjében: a verseny tizenöt éves története során most először fordult elő, hogy ennyire egysíkú (vagy ha úgy tetszik, ennyire vásárlócentrikus) volt a mezőny.

A Seat Ateca mellett a Peugeot 3008, a Toyota C-HR és a Kia Niro is emelt hassal közlekedik; egyedül a Citroën C3 tekinthető hagyományos autó formátumú gépkocsinak az ötből, bár a legfrissebb modell már maga is robusztusabb formát öltött.

Más elsőség is volt az idei finalisták körében: ketten is hibrid technológiával álltak fel a mérlegre. A Toyota C-HR választhatóan, a Kia Niro kizárólagosan kínálja a benzin-elektromos hajtásláncot, ami a 31 tagú zsűri szerint leginkább a dízelek iránti bizalom megingásának tudható be.

Miközben a Seat Ateca magabiztosan nyerte a versenyt, további díjak is gazdára találtak. A Smartbest  kupa a Peugeot különleges i-Cockpit műszerfal-koncepciójának jutott, a SafetyBest az EuroNCAP szervezetet illette meg, a SportBest díjat pedig a Forma E széria atyja, Alejandro Agag érdemelte ki.

A legjobb technológiai fejlesztésnek járó TechnoBest díjat idén nem adták át.