Masszív teljesítményű nyolchengeres motorral, M futóművel és egyéb nyalánkságokkal elégíti ki azokat a BMW, akik nem bírják ki az októberben bemutatott új 5-ös széria valódi fejedelme: az új M5 (egyelőre ködbe vesző) érkezéséig.
A motor a 4,4 literes 8 hengeres két darab kettős megfúvású turbóval, közvetlen benzinbefecskendezéssel, változó szelepvezérléssel és –emeléssel, 462 lóerő teljesítménnyel, 650 Nm nyomatékkal (már 1800/perctől.)
Az autó 4,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége korlátozott, ezt feloldó csomagról nem tesz említést a BMW – az egyébként is a valódi M modellek kiváltsága szokott lenni.
A BMW M550i xDrive erőforrása már most teljesíti a 2018-ban hatályba lépő, a részecske-kibocsátás 90 százalékos mérséklését előíró EU6c károsanyag-kibocsátási normát.
A motort alapkivitelben nyolcfokozatú automata váltóval szállítják, egyedi M Performance hangolással: az egység gyorsan visszavált, igen fürgén kapcsol – de persze kézzel is működtethető.
Az összkerékhajtás igény szerint osztja meg a nyomatékot, de amikor csak lehet, a hátsó kerekeket favorizálja. Összkerék-kormányzás nincs.
Az M Sport futómű 10 mm-es ültetést kapott, a 19 colos szériafelnik opcióként 20 colosra cserélhetők.
A kormánymű szintén dinamikus hangolású, a Sport és Sport+ állások egyedi paramétereket kaptak.
Az M Sport fékek kékre fényezett féknyergei és M jelölése nem üres fecsegés, a gyár kiváló adagolhatóságról és masszív lassító erőről beszél.
A modell márciustól rendelhető, az első példányokat júliusban vehetik át a vásárlók.