A jövő év márciusától lesz elérhető a BMW legújabb konnektorról tölthető hibrid modellje, melyet a legújabb G30-as kódjelű 5-ös BMW-ből készítenek. Az iPerformance modellcsaládhoz tartozó plug-in hibrid 5-ösben távoli elődjétől eltérően egy jóval inkább takarékosságra hangolt négyhengeres turbós erőforrásból és villanymotorból álló hajtáslánc kapott helyet.
A 20i jelzésű modellejből is ismert 2 literes négyhengeres TwinPower Turbo motor 184 lóerős változatát egészítették ki a 95 lóerős teljesítményt és 250 Nm nyomatékot szolgáltató villanymotorral, így az összteljesítmény 252 lóerő és 420 Nm nyomaték. Mindez elég ahhoz, hogy 6,2 másodperc alatt elérje a 100 km/órás sebességet, ami bőven tisztességes dinamizmus egy környezetbarát hibridtől. A katalógusadatok szerint az 530e teljes hatótávja 650 kilométer, kombinált fogyasztása pedig csupán 1,9 liter. Lényegesebb azonban, hogy az átlagos városi munkába járáshoz szükséges 50 kilométernyi elektromos hatótávot teljesíti, de akár 140-es tempóig is képes az emissziómentes haladásra.
A hátsó üléssor alá építették a lítium-ion cellákból álló nagyfeszültségű akkumulátort, ami 9,2 kilowattóra energiateljesítményre képes és maradt hely még a 410 literes, sík padlójú csomagtérnek is. Hagyományos aljzatról az akkumulátor körülbelül öt óra alatt tölthető fel maximális szintre, a BMW i Wallbox falitöltővel azonban ez az idő három órára csökken.
Az iPerformance és eDrive logókkal, apró kék díszítőelemekkel fűszerezett villanyos 5-ös BMW-hez természetesen minden vezetéstámogató rendszer és újító szellemű kütyü elérhető, ami a többi modellhez is. Így az 530e akár a vezető nélkül is képes be- illetve kiállni a parkolóhelyről az érintőképernyős kulcs segítségével, de gesztusvezérlés, kikerülési segédlet, sávváltó asszisztens, aktív tempomat és táblafelismerő rendszer is szerepel a hosszas extralistán.