Az alap Octavia után a modell sportváltozata is megfiatalodott, az RS nagyobb teljesítménnyel, kibővített alapfelszereléssel, átdolgozott külsővel lép színre.
Valójában csak félig igaz a teljesítménynövelésről szóló hír, hiszen a 2.0 TSI motor már korábban is rendelhető volt 230 lóerős kivitelben, a jelek szerint azonban mostantól sutba dobják a 220 lovas verziót, és csak a combosabb, 245 helyett 250 km/óra végsebességre képes modell marad a kínálatban.
Elöl szélesebb hűtőmaszk, az ellentmondásos dupla fényszórók, szélesebb légbeömlő méhsejt-mintázatú rostéllyal, adaptív LED-es fényszórók hirdetik az új modellévet, hátul légterelő, diffúzor, LED-es hátsó világítás a megújulás hozadéka.
A hátsó nyomtáv 30 mm-rel szélesebb, az óriás érintőképernyős infotainment központ megegyezik az alapváltozatokéval, ahogy a vezetőtámogató funkciók sora is: vontatmány-stabilizáló, holttérfigyelő, mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet, gyalogosfelismerő robot-vészfék, valamint a baleset előtt minden ablakot záró, minden övet megfeszítő utasvédelmi rendszer vigyáz a bent ülőkre.