2015 őszén mutatta be az Audi az e-tron quattrót, egy szabadidő-autó tanulmányt elektromos hajtással. Majd 2016 tavaszán az Audi bejelentése nyomán írtuk, hogy „2017-ben bemutatja és 2018-ban a piacra ígéri a cégvezetése a márka első nagy sorozatú elektromos autóját, amely egy szabadidő-autó lesz. A Brüsszelben készülő modell 500 kilométer hatótávolsággal rendelkezik majd. Nem valamely már ismert Q típus kap elektromos hajtásláncot, hanem egy tökéletesen új kiadás készül”.
A szálak lassan összeérnek, ugyanis az Audi két vázlatot adott közre a januárban bemutatkozó Q8 Comceptről. Bár tanulmányautóról van szó a német gyár közleményében „sorozatgyártás” közelinek nevezi. Nem meglepő módon a kocsi nagyon hasonlít az említett e-tron quattróra, mondhatni, annak továbbfejlesztésének tűnik.
A Singleframe hűtőrács nyolcszögletű, szélesebb, mint az Audi jelenlegi modelljeinél Az Audi Q8 számos részletében visszaköszönnek az 1980-as évek Ur-quattro modelljének elemei. Ilyen a lapos szögben döntött, széles C oszlop és kiszélesedő kerékjárati ívek. A 2017 januárjában a detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon bemutatkozó Q8 utastere négy ülést rejt.
Nem lepődnénk meg, ha a Q8 elektromos autóként mutatkozna be, de vélhetően a hagyományos motorok sem hiányoznak majd. Ez viszonylag könnyű megoldani, hiszen padlólemeze megegyezik a Q7-el, így annak motorjai könnyen bevethetőek. Így V6-os dízel és benzinmotorok, ahogy a dízel-elektromos hibrid is.
Az e-tron quattro concept három villanymotort használt: az egyik az első tengelyt hajtja, a maradék kettő a hátsót. Az állandó rendszerteljesítmény 435 LE, de ez átmenetileg 503-ra növelhető. A nyomatékcsúcs 800 Nm.