Úgy tűnik a visszavonja a visszavonást a kormány az M1 és M7 háromsásvossá bővítése ügyében, azaz mégiscsak megvalósulhatnak a fejlesztések. Még augusztusban jelent meg a terv majd egy hét múlva már vissza is vonták azt.

A Portfólio viszont most kiszúrta a Magyar Közlönyben megjelent új kormányhatározatot, amely szerint az M1 autópálya Budapest-Győr, valamint az M7 autópálya Budapest-Balatonvilágos közötti szakaszának kapacitásbővítő fejlesztéseiről rendelkezik. Ennek értelmében az említett útszakaszokat menetirányonként háromsávosra kell bővíteni.

Nagyjából ezekről a szakaszokról van szó (illusztráció):

M1_m7_bov

A határozat szerint a Kormány megbízza a nemzeti fejlesztési minisztert és a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztost, hogy tegyék meg a szükséges intézkedéseket az említett szakaszok bővítését célzó építési engedélyezési tervdokumentáció előkészítésre.

Az előkészítési feladatok teljesülését követően pedig – a Nemzetgazdasági Minisztérium bevonásával – meg kell valósítani a beruházást, vagyis az említett útszakaszok háromsávosra történő bővítését 2023. március 15-ig.

Korábban úgy tűnt akkor építenék meg a plusz sávokat, ha Magyarország elnyeri a 2024-es Olimpa rendezési jogát, de most más az indoklás. E szerint szerint az Európai Unió közlekedési törzshálózatának részét képező M1 és az M7 autópályák stratégiai jelentőségűek, amely Magyarország és a régió gazdasága szempontjából egyaránt fontosak, illetve a hazai vállalkozások versenyképességének megtartására és erősítésére, ezért a kormány egyetért a megközelítésüket, valamint a tranzitforgalom biztonságos elvezetését szolgáló autópálya-szakaszok kapacitásbővítő fejlesztésével.