A Las Vegas-i CES infotech-kiállításra építette meg a Ford az új generációs önvezető autó-prototípust. A kiindulási alap most is a Mondeo (vagy ahogy Amerikában ismerik: Fusion), de a külső érzékelők elhelyezése sokkal elegánsabb, a jelfeldolgozó számítógépek sokkal erősebbek. Szükség is van arra, hogy az autonóm jármű egyre tömörebb és egyre szebb legyen: a Ford azt ígéri, hogy 2021-re már szériában fogja gyártani az önvezető kocsikat.

Kamerák a tetőkorlátban, lézerszkenner a tükrők feletti konzolokon

Kamerák a tetőkorlátban, lézerszkenner a tükrők feletti konzolokon

A korábbi (2013-as) ormótlanabb változat

A korábbi (2013-as) ormótlanabb változat

Még van dolog a hardver tömörítésével, a jelenlegi autonóm Fordnak gyakorlatilag nincs csomagtere

Még van dolog a hardver tömörítésével, a jelenlegi autonóm Fordnak gyakorlatilag nincs csomagtere

Bár az alap maradt az eleve nagyon leegyszerűsített vezethetőségű hibrid Mondeo, mind a vezetési döntéseket helyettesítő elemző szoftvert, mind az érzékelők rendszerét átdolgozták. A korábbi négy LIDAR-szenzor helyett az új generációs kísérleti autón már elég kettő (a visszapillantók feletti nyúlványokon lévő lézerszkennerek), az új tervezésű egységek képesek ugyanannyi információt küldeni a számítógépeknek, mint a korábbi érzékelők.

Az autonóm Mondeón négy kamera biztosít 360 fokos látószöget. Három a tetőkorlátba építve, egy a visszapillantó alatt vizslatja folyamatosan a tájat.